Stor efterspørgsel på sommerrejser mellem Aarhus og København - FlixBus sætter ekstra busser ind på færgen

FlixBus sætter ekstra busser ind på færgen

Den første danske FlixBus krydser nu Kattegat. FlixBus vil bruge færgen grundet øget efterspørgsel efter sommerrejser. Indtil midt i august måned vil der være tilgængelige færgeruter hver torsdag til søndag.

Pressemeddelelse 22.06.2018

Fra april måned indsatte FlixBus 8000 ekstra ugentlige pladser, hvilket svarer til en kapacitetsforøgelse på 30 procent i forhold til vinterplanen. Siden da har efterspørgslen på rejser med FlixBus fortsat været stigende, og i juli måned vil der være 4000 ekstra ugentlige pladser til rådighed hos selskabet.

Nogle af de ekstra busser vil på den populære rute mellem Aarhus og København blive sejlet over med færgen. Denne ekstra kapacitet bliver håndteret af to danske busselskaber, Silkebus og Skovlunde Busser, som er nogle af FlixBus’ lokale partnere.

- Grunden til at vi introducerer den nye ekspresrute er, at vi altid stræber efter at udvikle vores service og finde innovative måder at imødekomme den stigende efterspørgsel samt vores kunders forventninger. Færgen er en del af vores midlertidige sommertilbud, og vi ser frem til at arbejde side om side med Molslinjen, fortæller Winnie Højer, landechef for FlixBus Danmark.

Grønne busser med Molslinjen

Mellem den 22. juni og den 12. august vil FlixBus ikke kun være at finde på vejene. Selskabet ønsker også at tilbyde kunderne muligheden for at nyde den smukke danske sommer på dækket.

På fredage og søndage er der to afgange i hver retning, og på torsdage og lørdage vil der være én afgang i hver retning. Billetterne er allerede sat til salg på hjemmesiden med den samme overkommelige dynamiske prisstruktur, som der tilbydes på de almindelige rejser.

- Vi er overvældede over interessen for at rejse med os. Søndagsturene med færgen fra København til Aarhus er næsten fuldt booket, uden at vi selv har markedsført de nye ruter, fortæller Winnie Højer.

FlixBus på danske hjul – bevæger sig ind i deres andet år på markedet

FlixBus’ forretningsmodel bygger ikke på at eje busser eller ansætte chauffører. I stedet baserer virksomhedens strategi sig på gensidig fordelagtige partneraftaler med lokale danske busselskaber. Igennem disse partnerskaber kombineres innovation, iværksætterånd og et stærkt internationalt brand med erfaring og kvalitet hos danske traditionelle vognmænd.

FlixBus og deres samarbejdspartnere deler både indtægter og risici, som gør det muligt for lokale busselskaber, der ofte er familieejede, at vokse.

- I april indgik jeg et samarbejde med FlixBus, og i løbet af disse måneder har virksomheden næsten tredoblet sig, fortæller Amar Khalid, CEO for Skovlunde Busser, der har en Gazellepris fra 2016 og 2017. Skovlunde Busser ser frem til at fragte kunderne over vand i løbet af sommeren.