FlixMobility kåret som Årets Iværksætter 2018 i Tyskland

Den unge start-up FlixMobility har spredt sig til 29 lande siden begyndelsen i 2013, og har slået sine folder i et fjernbusnetværk indenrigs i Danmark i halvandet år. Den vækst kombineret med mobilitetsudbyderens unikke koncept har nu sikret virksomhed prisen som Årets Iværksætter 2018 i Tyskland.

Pressemeddelelse 26.10.18

FlixMobility, firmaet bag de to brands FlixBus og FlixTrain, er blevet kåret som "Årets Iværksætter 2018" i kategorien Unge Virksomheder af EY Tyskland. EY Årets Iværksætter Pris er en af verdens mest anerkendte priser for opstartsvirksomheder og individuelle iværksættere.

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017, og FlixMobility er grundlagt af tre unge iværksættere fra München. På fem år er netværket af fjernbusser udvidet fra Tyskland til 28 europæiske lande og USA.

- “Grundlæggerne har været i stand til at digitalisere en traditionel transportform, gjort booking nemmere og gjort rejsen til en speciel oplevelse, der både er mere komfortabel og billigere”, sagde medlemmerne af juryen under kåringsceremonien.

Stærkt hold bag prisen

Kategorien blev bedømt af en uafhængig jury og evalueret i en proces over flere trin, som fokuserede på kriterier som vækst, fremtidigt potentiale, innovation, lederskab og socialt ansvar.

Priserne for Årets iværksætter 2018 blev givet i fem kategorier: Industri, Service og IT, Forbrugervarer og handel, Digital transformering og Unge virksomheder. FlixMobility vil være Tysklands repræsentant ved EY World Entrepreneur Of The Year™ kåringen, som holdes i Monaco i 2019.

“Sammen med vores stærke hold og en utrættelig iværksætterånd, har vi skrevet historie inden for mobilitet i løbet af de sidste fem år. I dag har FlixBus og FlixTrain etableret sig som populære rejsealternativer i Europa og USA, og er blevet brugt af mere end 100 millioner rejsende,” siger André Schwämmlein, FlixMobility-grundlægger og CEO.

Fra ét til 29 lande

FlixBus blev grundlagt i München af André Schwämmlein, Jochen Engert og Daniel Krauss. Med en stærk iværksætterånd har virksomheden udvidet sine tilbud fra Tyskland til Europa og nu også USA, og opererer i 2018 i 29 lande.

I samarbejde med erfarne bus- og togpartnere fra lokale, små og mellemstore virksomheder, har FlixBus skabt tusindvis af nye arbejdspladser og stræber hver dag mod at tilbyde kunderne den bedst mulige rejseoplevelse.

EY har i mere end 30 år uddelt denne anerkendelse til udvalgte entreprenører i 60 lande. Den 22. årlige uddeling af EY Årets Iværksætter i Tyskland fandt sted den 19. oktober på Deutsches Historisches Museum i Berlin.