Ny rekord i FlixBus-passagerer fra Vejle

Ny rekord i antal FlixBusser fra Vejle

Fjernbusrejser bliver en stadigt mere populær rejseform for vejlenserne. I sommeren 2018 tog over seks gange så mange en FlixBus fra Vejle som i sommeren 2017.

Pressemeddelelse 23.09.18

De grønne FlixBusser startede med at køre indenrigs i Danmark i foråret 2017, og siden har danskerne taget rigtigt godt imod fjernbusserne fra den europæiske start-up.

Vejle er en af de mest populære destinationer i Danmark, og i den forgangne sommer oplevede FlixBus over en seksdobling af antallet af passagerer, som rejste fra Vejle.

- Alle forbindelser fra Vejle er nu direkte, i modsætning til sidste sommer, hvor man skulle skifte i Fredericia. I takt med øget efterspørgsel fra passagererne, har vi også hævet frekvensen af afgange. Vi er glade for, at passagerne har taget så godt imod vores udvidede tilbud, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

Vækst over hele Europa

FlixBus kører i 28 lande i Europa, og billedet af fjernbusrejser som en transportform i vækst tegner sig i alle disse lande. Sommertrafikken med FlixBus’ fjernbusser steg i gennemsnit med over 50 % i de europæiske lande, og alle lande i FlixBus-netværket oplevede stigning i antallet af passagerer gennem det seneste år.

- Vores mål er at tilbyde alle mennesker muligheden for at rejse ud og opleve verden, og vi er glade for at se, at stadig flere tager bussen som deres førstevalg på lange ture, siger André Schwämmlein, co-founder og CEO ved FlixMobility.

Han peger på især tre faktorer, som har betydning for den vækst, som mobilitetsudbyderen oplever.

- Generelt har busrejser fået et mere positivt image. Derudover har vi udvidet FlixBus’ netværk til at forbinde endnu flere mindre byer, og vi har åbnet flere nationale markeder over hele Europa, siger André Schwämmlein.

100 mio. passagerer

Flix’ netværk i Europa har over 300.000 daglige forbindelser til mere end 2000 destinationer, der dækker over både storbyer og mindre byer i landområderne. Omkring 40 procent af FlixBus’ stoppesteder i Europa findes i byer med et indbyggertal på under 20.000.

Over 100 mio. passagerer har rejst med FlixBus, siden selskabet startede i Tyskland i 2013.

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017.Selskabet samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd.

Globalt har mobilitetsudbyderen 300,000 daglige forbindelser til over 2,000 destinationer i 29 lande.

FlixBus er en kombination af et tech-startup, en e-handelsplatform og et transportfirma. FlixTeamet håndterer netværksplanlægning, kundeservice, kvalitetsstyring, marketing/salg, samt billetsalg, prissætning og forretningsudvikling, mens lokale buspartnere, ofte familiedrevne virksomheder, er ansvarlige for den daglige rutedrift af de grønne FlixBusser.