Abildskou bliver den første FlixBus partner i Danmark

Pressemeddelelse, 28/02/2017

++ Startup samarbejder med familievirksomhed fra Aarhus om at tilbyde moderne mobilitet i DK ++ Langvarigt partnerskab: Fremtidig ekspansion i Skandinavien sammen med Abildskou-holdet ++ ”Perfekt til det grønne netvœrk”: Integration af Abildskou‘s rutenetværk dette forår ++ Going green: Nye FlixBus ruter og hyppige afgange mellem danske byer fra april

Aarhus/München/Berlin, 28 februar 2017 – Abildskou bliver den første FlixBusparter i Danmark: Det traditionelle busselskab fra Aarhus bliver en del af det internationale SMV partnernetværk hos Europas ledende mobilitetsudbyder. Jess Abildskou, administrerende direktør for familievirksomheden fra Aarhus, og Jochen Engert, FlixBus-grundlægger og administrerende direktør, bekendtgør sammen detaljer om deres nye samarbejde og den fælles strategi for det danske fjernbusmarked.

Jess Abildskou, administrerende direktør i Abildskou A/S: ”Vi er svært begejstrede over at kunne meddele, at Abildskou nu er en del af den grønne FlixBus-flåde. Fra april vil vores danske kunder drage fordel af en nem og moderne bookingsproces, og integration i Europas største busnetværk. Vi ser frem til at arbejde sammen med FlixBus i et moderne partnerskab, og sammen nå ud til endnu flere kunder med vores tilbud af kvalitetsrejser i fjernbus.”

Jochen Engert, FlixBus grundlægger og administrerende direktør: ”Dette gør Abildskou til vores første buspartner i Danmark. Vi ser frem til at samarbejde med et stærkt hold, og til at drage gensidig fordel af Abildksou’s mere end 50 års erfaring på det danske mobilitetsmarked. Abildskou`s høje service og kvalitet passer perfekt til vores grønne netværk. Ved udgangen af dette forår vil de første grønne Abildskou-busser ramme vejen. I april lancerer vi også helt nye internationale ruter til Tyskland, Sverige, Norge og Benelux. Sammen ønsker vi at etablere det bedste tilbud for rejsende i Danmark.”

FlixBus, den tyske mobilitets startup-virksomhed fra 2013, tilbyder idag 120.000 daglige forbindelser til 1.000 destinationer i form af både nationale og internationale busruter til sine 40 millioner rejsende årligt.

Takket være en innovativ forretningsmodel med fokus på teknologi og gennem samarbejde med lokale SMV`er, har FlixBus revolutioneret det europæiske rejsemarked og vundet over globale konkurrenter på deres egen hjemmebane.  FlixBus har – i samarbejde med en tysk buspartner – det seneste år tilbudt direkte forbindelser fra København, Odense og Kolding til destinationer i Tyskland og Holland.

Abildskou A/S, familievirksomheden fra 1960 baseret i Århus-området, har opbygget et netværk af fjernbusruter med 30 destinationer over hele Danmark.

Fra april bliver Abildskou`s tjenester tilgængelige på FlixBus‘ hjemmeside www.FlixBus.dk og i FlixBus appen.