FlixBus afslører Top20 destinationer i Europa – Berlin, Paris og København er blandt topsællerter i 2019

Berlin, Paris og München er på top tre over de mest populære destinationer i FlixBus’ globale netværk. Også København kommer ind på Top20-listen, som FlixBus nu præsenterer sammen med vinterrejsetips i Europa.

Pressemeddelelse 30.12.19

FlixMobility offentliggør Top20-destinationerne i 2019 i fjernbusselskabets netværk. Med på ranglisten er København og derudover blandt andet populære europæiske byer som Berlin, Paris, München, Hamborg og Prag.

Ser man på dette års Global Destination Cities Index Report, hvor Paris rangerer nummer tre blandt verdens mest populære destinationer med over 19 millioner besøgende, er dette ikke en stor overraskelse.

Mere overraskende i rangeringen af FlixMobility er usædvanlige destinationer som Krakow, Dresden og Stuttgart, som alle har nogle skjulte perler og bestemt er et besøg værd.

Alle topdestinationer er nemt forbundet med FlixBus-ruter, så de let kan integreres i den kommende ferieplan. For eksempel går der en FlixBus direkte fra København til Paris.

Vinterrejsetips til de bedste FlixBus-destinationer i 2019

En tur til Paris er altid en god idé. Uanset om du vælger en skøjtebane i nærheden af Eiffeltårnet eller et charmerende julemarked i området Montmartre. Musée des Art Forains åbner for turister i 10 dage i slutningen af året for at afholde den pompøse Le Festival de Merveilleux. Der er masser af oplevelser, der let kunne passe ind i en vintertur med FlixBus til Paris.

Berlin har så mange ansigter, at selv feriesæsonen kan opleves anderledes. Saunafloß (saunaflåde) kan være et sandt højdepunkt på din rejse. Denne sauna flyder bogstaveligt talt, hvilket betyder, at du kan nyde varmen, mens du kigger ud mod floden. For alle biografelskere kan The Babylon, et vintageteater, der viser nye film, men også stumfilm ledsaget af et liveorkester, være en usædvanlig oplevelse.

FlixBus-forbindelser til Berlin er allerede tilgængelige fra over 450 destinationer i Europa, og der er direkte forbindelse fra flere byer i Danmark.

Overraskelser i 2019 - Krakow og Dresden blandt FlixBus’ Top20-destinationer

Warszawa er en velkendt rejsemetropol i Europa. I 2019 udforskede FlixBus-passagererne dog den nyeste hotte rejsedestination i Polen, Krakow. Byen tilbyder nogle skjulte perler som Tytano Dolne Młyny - byen i byen - eller saltminen i nærheden i Wieliczka. Tytano er et areal på 5000 m² fyldt med gallerier, modebutikker, kontoruniverser, caféer og pubber - alt sammen i et kompleks af bygninger i en tidligere tobaksfabrik. Et obligatorisk sted på ”must see” kortet over Krakow, da man kan opleve koncerter, workshops, shows, forestillinger og udstillinger i en helt unik ramme!

Et besøg i saltminerne i Wieliczka er bare en kort FlixBus-tur fra Krakow. I Wieliczka venter et virkeligt specielt is-(salt)landskab dig. Den perfekte udflugt, hvis du vil dykke ned i en anden verden for en stund.

Dresden er en af de store overraskelser i FlixBus-netværket i år. Lige i tide til 30-årsdagen for Berlinmurens fald er Dresden på listen over Top20 FlixBus-destinationer. Dresden er en af mange østtyske byer, hvor du stadig kan følge sporene fra DDR-kulturen.

De, der altid har ønsket at tage plads bag rattet i en kult Trabant-bil, bør ikke gå glip af Trabi Safari i Dresden. Byens bedste seværdigheder kan også udforskes om vinteren på en underholdende måde. Efter turen kan du afslutte aftenen i en af de mange barer eller restauranter som for eksempel Bautzner Tor.

Komplet liste over Top20 FlixBus-destinationer:

• Berlin

• Budapest

• Wrocław

Om FlixBus

FlixMobility er en global mobilitetsudbyder, der tilbyder nye rejsealternativer i form af komfortable, prisvenlige og klima- og miljøvenlige rejser med FlixBus og FlixTrain. Takket være en unik forretningsmodel og innovativ teknologi har start-up’en hurtigt etableret Europas største fjernbusnetværk. Siden 2013 har FlixMobility ændret den måde, hvorpå over 100 millioner mennesker har rejst over hele Europa og skabt tusindvis af nye jobs inden for mobilitetsbranchen. I 2018 lancerede FlixMobility de første grønne lang-distance tog samt pilotprojekter med fuldt elektriske busser i Frankrig og Tyskland. FlixMobility lancerede FlixBus USA for at bringe dette nye rejsealternativ til USA senere samme år.

Fra arbejdspladser i hele Europa og i USA håndterer FlixMobilty teamet teknologiudvikling, netværksplanlægning, driftskontrol, marketing og salg, kvalitetsstyring og løbende produktudvikling. Den daglige drift og den grønne FlixBus-flåde administreres af buspartnere fra lokale SMV'er, mens FlixTrain opererer i samarbejde med private togselskaber. Gennem disse partnerskaber kombineres innovation, iværksætterånd og et stærkt internationalt brand med traditionelle oplevelser og kvalitet. Den unikke kombination af teknologistart-up, e-handelsplatform og klassisk transportfirma har positioneret FlixMobility som førende over for store internationale virksomheder, og har permanent ændret det europæiske og amerikanske mobilitetslandskab. For mere information: www.flixbus.dk/selskabet