screenreader help text

FlixBus fordobler forbindelser over grænsen og integrerer Abildskou´s nationale netværk

Pressemeddelelse, 05/04/2017

++ Fra 7.april: Nye forbindelser fra København, Odense og Jylland til Tyskland, Norge, Sverige ++ Fordobling af afgange til Berlin/Hamborg (4x/dag), Malmø (6x/dag), Stockholm (2x/dag) ++ “Grønne fjernbusser bliver det nye sort”: wifi, booking via app, live GPS tracking, etc. ++ Rejs grønt: Abildskou indenrigsnetværk og 20 busser integreret ind i FlixBus-netværket ++ FlixBus forventer 40 millioner kunder i 2017

København/München, 05 april 2017 – Bring Europa tættere sammen: Fra 6. april udvider Europas hurtigst voksende mobilitetsudbyder deres grønne udbud fra København og Jylland. Derudover lancerer FlixBus nye daglige ruter til Tyskland, Norge og Sverige samt fordobler afgange på eksisterende forbindelser over grænsen med op til seks afgange per dag. For kun en måned siden har FlixBus annonceret samarbejdet med danske busudbyder Abildskou og integrationen af deres indenrigsnetværk. For nylig er Abildskou's ydelser blevet tilføjet til den internationale mobilitetsplatform og er nu tilgængelige på www.FlixBus.dk. Billetter fra 39 kr., gratis wi-fi, booking via mobil app eller live rejseinformation, GPS-Tracking og 30 millioner kunder i 2016 – FlixBus og lokale buspartnere sikrer at ”grønne fjernbusser bliver det nye sort”.

Bring Europa tættere sammen: Oslo, Stockholm, Berlin, Frankfurt uden skift FlixBus tilbyder Europas mest omfattende busnetværk med mere end 120.000 daglige forbindelser til 1.000 destinationer i 21 lande. De nye ruter fra Danmark starter lige tidsnok til påskeferien med forbindelser fra København, Aarhus, Odense og Kolding til populære rejsedestinationer som Olso, Stockholm, Berlin, Frankfurt og Östergötland eller Köln-området flere gange per dag eller nat, f.eks. nyt fra 7. april fra København Hovedbanegård:København <> Berlin 4x per dag/over-night, fra 149kr. København <> Malmö 6x per dag/over-night, fra 39 kr.København <> Oslo 1x over-night, fra 229 kr. København <> Stockholm 2x per dag/over-night, fra 169 kr.

Rejs grønt - Abildskou's indenrigsydelser integreret ind i FlixBus-netværket Siden 1. april 2017 har Abildskou´s netværk af fjernbusruter med 30 destinationer over hele Danmark været tilgængeligt på FlixBus‘ hjemmeside og i den danske FlixBus-app. Jochen Engert, FlixBus grundlægger og administrerende direktør: ”Dette gør Abildskou til vores første buspartner i Danmark. Ved udgangen af dette forår vil de første grønne Abildskou busser ramme vejen.” Jess Abildskou, administrerende direktør i Abildskou A/S, familievirksomheden fra 1960 baseret i Aarhus-området: ” Vi ser frem til at arbejde sammen med FlixBus i et moderne partnerskab, og sammen nå ud til endnu flere kunder med vores tilbud af kvalitetsrejser i fjernbus.”

Start-up og den lokale industri revolutionerer det europæiske rejsemarked FlixBus blev lanceret 2013 i Tyskland efter liberaliseringen af det nationale marked. Baseret på en innovativ forretningsmodel, tekniske innovationer og samarbejder med regionale busselskaber, var start-up virksomheden i stand til at tilbyde et nationalt netværk inden for blot få måneder. De regionale buspartnere – ofte familiedrevne virksomheder bygget på generationers succes som Abildskou fra Aarhus, er ansvarlige for den daglige drift af de grønne busser og ruter. FlixBus har revolutioneret det europæiske rejsemarked og vundet over globale konkurrenter på deres egen hjemmebane. FlixBus tilbyder nu Europas mest omfattende busnetværk og har skabt omkring 5.000 nye arbejdspladser i den lokale SMV industri.

40 mio. kunder, en vision: at gøre Europa grøn og bussen hip FlixBus indførte produktinnovationer som Live-GPS-tracking af FlixBusser, en international multi-booking-platform, klimaneutrale rejser, et dynamisk prissætningsystem lig luftfartsselskaber, push meddelelser via mobil app i tilfælde af forsinkelser osv. Bettina Engert, Chef for virksomhedskommunikation: "Vi har allerede ændret den måde, folk rejser på. Ved at kombinere iværksætterånd og innovativ teknologi med kvaliteten fra en traditionel SMV industri introducerede vi et nyt transportmiddel. Vi tiltrak en helt ny målgruppe og har simpelthen gjort busser hip i hele Europa." Fra hovedkvarteret i München, Berlin, Paris, Zagreb og Milano opererer FlixBus nu 1.000 grønne busser over hele Europa og har transporteret omkring 30 millioner passagerer i løbet af sidste år alene. FlixBus forventer 40 millioner kunder for 2017, så dermed en 33% vækst i forhold til sidste års passagertal.

Download Pressemeddelelse (pdf)