FlixBus fusionerer med lokale busforbindelser for at tilbyde ”Danmarks bedste mobilitetsnetværk”

FlixBus

++ Fra 15. august: Abildskous og Rødbillets tjenester fusionerer for at skabe ”Danmarks bedste mobilitetsnetværk”++ Afgange op til 26 gange dagligt (f.eks. Århus/Odense <> København)++ “Gør bussen cool igen”: wifi, app, nem ombooking/annullering, klimabeskyttelsesbidrag m.m.++ Billetter fra 39 kr. via www.flixbus.dk: Introducerer et dynamisk prissystem lignende flybranchens++ Fordoble mængden af grøn mobilitet - FlixBus sigter mod 3 millioner rejsende årligt i Danmark ++ Lokale SMV’er drager fordel af samarbejdet – Nye danske partnere har allerede underskrevet

København/München, 9. August 2017 Højere antal afgange, bedre køreplaner, destinationer over hele Danmark og billetter fra 39 kr. - FlixBus fusionerer de eksisterende lokale netværk fra Abildskou og Rødbillet for at skabe Danmarks bedste mobilitetsudbud. Peter Ahlgren, administrerende direktør for FlixBus i Norden: ”Fra d. 15. august er der en ny dansk busservice til rådighed. Byer som Århus, København og Odense vil snart blive tilsluttet op til 26 gange dagligt. Vi har optimeret køreplanerne for vores partnere, og integreret dette i vores eksisterende FlixBus-netværk. Nye forbindelser er allerede under udvikling. Danske rejsende nyder godt af nem adgang til et pålideligt og meget bekvemt mobilitetsalternativ."

Danmarks bedste mobilitetsnetværk – Fordobling af den årlige passagervolume for grøn mobilitet

Tidligere parallelle afgange spredes ud over hele dagen for at optimere køreplanen for de rejsende. I myldretiden ønsker Flixbus at tilbyde den højeste frekvens af offentlig transport i Danmark og være bedre end DSB, der kører med 30 minutters interval mellem København og Aarhus. Peter Ahlgren: ”På hovedforbindelser planlægger vi at pendle hvert 20. minut. Vi ønsker at tilbyde Danmarks bedste mobilitetsnetværk og et bæredygtigt alternativ til at tage bilen. I øjeblikket er der 1,5 millioner danskere, der bruger fjernbusser. Vores mål er at fordoble mængden af årlige passagerer med vores FlixBusser.

”Mobilitet for alle”: Billetter fra 39 kr. og nyt dynamisk prissystem

Billetter til nye indenlandske forbindelser er tilgængelige fra 39 kr. på www.FlixBus.dk, via FlixBus-app’en eller hos rejsebureauer over hele landet. FlixBus introducerer en state-of-the-art booking platform med et dynamisk prissystem, lignende det flyselskaber anvender. Peter Ahlgren: ”Vi ønsker at tilbyde mobilitet til alle til ethvert budget. Vores priser afhænger af de pladser, der allerede er reserveret på den specifikke forbindelse. Derfor er vi og vores buspartnere i stand til at kontrollere og optimere vores kapacitet, samtidig med at vi tilbyder rimelige priser.

Nye målgrupper – Lokale SMV’er drager fordel af at samarbejde

Siden april 2017 har Abildskou`s netværk af fjernbusruter været tilgængeligt på FlixBus‘ hjemmeside, samt i FlixBus app’en. Dette gør Abildskou til vores første buspartner i Danmark. Jess Abildskou, administrerende direktør i Abildskou A/S: ”Vi ser frem til at arbejde sammen med FlixBus i et moderne partnerskab, og sammen nå ud til endnu flere kunder med vores tilbud af kvalitetsrejser i fjernbus.” Siden juli er de indenlandske tjenester fra Abildskous tidligere konkurrent Rødbillet også blevet en del af det grønne FlixBus-netværk. Peter Ahlgren: ”Foruden Abildskou og Rødbillet, har andre lokale SMV-partnere allerede underskrevet. Sammen vil vi skabe det bedste mobilitetsalternativ til individuel transport.”

Startup revolutionerer det europæiske rejsemarked

FlixBus blev lanceret i 2013. Baseret på en innovativ forretningsmodel, nye tekniske innovationer og samarbejder med regionale busselskaber, var start-up virksomheden i stand til at tilbyde et nationalt netværk inden for blot få måneder. De regionale buspartnere – ofte familiedrevne virksomheder bygget på generationers succes som Abildskou fra Aarhus, er ansvarlige for den daglige drift af de grønne busser og ruter. FlixBus har revolutioneret det europæiske rejsemarked og vundet over globale konkurrenter på deres egen hjemmebane.

FlixBus tilbyder nu Europas mest omfattende busnetværk med mere end 200.000 daglige forbindelser til 26 lande i Europa og har skabt omkring 5.000 nye arbejdspladser i den lokale SMV industri.

Gør bussen cool igen”

FlixBus indførte produktinnovationer som Live-GPS-Sporing af FlixBusser, en international multi-booking-platform, klimaneutrale rejser, push-meddelelser via app i tilfælde af forsinkelser osv. FlixBus’ netværk er integreret i Google Maps, virksomheden tester i øjeblikket at blive integreret i Amazons Alexa Software.