FlixBus indsætter ekstra busser til jul

Ekstra busser jul

FlixBus sætter ekstra busser ind weekenden før juleaften. Desuden sender de alt Flix-personale, også kontormusene, på gaden for at hjælpe passagererne hjem til jul.

Pressemeddelelse 10.12.18

FlixBus forøger kapaciteten med 60 procent i weekenden op til jul i forhold til en almindelig vinter-weekend.

-    Vi vil gerne give endnu flere muligheden for at komme hjem til jul på en grøn og behagelig måde, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

Hun opfordrer passagererne til at sikre sig en plads på bussen ved at booke deres billet så snart som muligt, også til hjemturen.

-    Vi har dynamiske priser, ligesom man kender det fra flybranchen, så jo tidligere man booker billet, jo bedre pris kan man få på sin rejse, siger hun.

Ved hjælp af denne model kan selskabet også bedre planlægge, så busserne fyldes op. FlixBus holder øje med efterspørgslen for at se, om det bliver en mulighed at indsætte endnu nogle ekstra busser op til jul.

Endnu flere kan i år komme med fjernbussen hjem

FlixBus begyndte at køre indenrigs i Danmark i foråret 2017. Selskabet kører til 46 stoppesteder i 39 danske byer, både i centrale dele af Danmark og yderområder som blandt andet Grenaa og Rudkøbing.

Siden sidste jul er der kommet flere byer med på rutenetværket, og passagerer fra Thisted, Christiansfeld, Helsingør, Hillerød og Ølstykke kan denne jul som noget nyt køre helt til hjembyen.

Chauffør glæder sig til at bringe folk hjem til jul

FlixBus samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd, som står for den daglige rutedrift af de grønne FlixBusser og har chaufførerne ansat. En af de chauffører, som står klar til at køre passagererne hjem til jul, er Bo Mikkel Rasmussen, som kører FlixBus mellem Esbjerg og København.

-    Jeg nyder altid at bringe mine passagerer godt fra A til B og glæder mig især til juletiden, hvor familier skal samles og hygge sig. Det, synes jeg, er fedt at være en så stor del af, og jeg glæder mig til at byde alle velkommen i bussen, siger Bo Mikkel Rasmussen.

Kontorpersonalet også på gaden i juletravlheden

I København holder fjernbusserne på Ingerslevsgade og her har FlixBus personale, som blandt andet hjælper passagererne med at finde den rette bus og få dem godt afsted. I den travle juleweekend kommer hele det danske FlixBus team på gaden ved fjernbusstoppestederne i Aarhus og København.

-    Vi, som normalt sidder på det danske hovedkontor i Aarhus, kommer også på gaden for at hjælpe vores kolleger der og vores passagerer. Det gør vi for at bidrage til at få juletrafikken til at glide endnu bedre, og så er det også sundt for kontormusene at komme ud i marken engang imellem. Vi glæder os alle til at sprede lidt julestemning, og har også en lille overraskelse med til passagererne, siger Lotte Rystedt.

Sædereservation og grønt på kontoen

Man er naturligvis altid sikret en siddeplads i bussen, når man har købt billet, men hvis man ønsker et bestemt sæde i bussen, eller vil man være sikker på at sidde ved siden af hinanden, kan man reservere et sæde.

Har man brug for lidt ekstra grøn samvittighed i juletiden, kan man tilkøbe CO2-kompensation til billetten. Dette tilbyder FlixBus som det eneste fjernbusselskab i Europa. FlixBusserne lever desuden op til de højeste europæiske emissionskrav.

FlixBus kører til 46 stoppesteder i 39 byer i hele Danmark.

Selskabet samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd.

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017.

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 300,000 daglige forbindelser til over 2,000 destinationer i 29 lande.

Læs mere i Jyllands-Postens artikel om FlixBus og juletrafikken