FlixBus indsætter 29.000 ekstra sædepladser i julen

FlixBus øger i juledagene antallet af fjernbusture over hele landet. Især lillejuleaften er en travl rejsedag.

Pressemeddelelse, december 2019

Hos fjernbusselskabet FlixBus er der stor efterspørgsel på julerejser, og selskabet er forberedt på de mange julerejsende. Fra den 20. december og til og med nytår er der således 29.000 ekstra sædepladser sammenlignet med vintersæsonen i øvrigt.

-    Vi vil igen i år gøre vores bedste til, at danskerne kommer godt hjem til jul, og derfor sætter vi ekstra ture ind i juleperioden, siger Lotte Rystedt, pressechef ved FlixBus Danmark.

Juletrafikken spredes ud

Fjernbusselskabet ser flest bookings på den 22. december og lillejuleaften.

-    Juleaften ligger jo på en tirsdag i år, så mange bruger weekenden til at rejse hjem. Allerede fra den 20. december rejser mange danskere med os hjem på juleferie. Juletrafikken bliver altså fordelt lidt bedre, når julen ligger som i år, hvor weekenden også kan anvendes til rejsen, siger Lotte Rystedt.

Underholdning på rejsen

FlixBus kører til 48 danske byer, og der er indsat ekstra ture i hele landet. Der er desuden ekstra personale ved busholdepladserne i Aarhus og København til at hjælpe folk ombord på den rigtige bus.

-    Når man tager bussen hjem, kan man lade julefreden sænke sig, allerede når man synker ned i sædet og bliver fragtet gennem landet. Keder man sig undervejs, er der hjælp at hente på vores gratis underholdningsportal, hvor man blandt andet kan se film, serier og læse magasiner, siger Lotte Rystedt.

Selskabet opfordrer til, at man også får købt billet til hjemrejsen, hvor de travleste dage tegner til at blive den 26. og 27. december.

Man er naturligvis altid sikret en siddeplads i bussen, men har man et yndlingssæde eller ønske om at sidde sammen, er det muligt at reservere et sæde, både via køb på hjemmesiden og i FlixBus’ app.

FlixBus kører til 48 byer i selskabets danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 400.000 daglige forbindelser til over 2500 destinationer i 30 lande.