FlixBus kører nu helt til LEGOLAND® s indgang

Legoland

Skal familien en tur til LEGOLAND®, hvorfor så ikke sætte dig tilbage i sædet og slappe af allerede fra eventyrets begyndelse? Nu kan du tage en FlixBus helt til forlystelsesparkens indgang og træde direkte fra bussen og ind i fantasien.

Pressemeddelelse 26.04.19

Skal familien en tur til LEGOLAND®, så er der nu kommet en nem, bekvem og grøn måde at komme direkte til den berømte danske forlystelsespark. FlixBus er nemlig begyndt at køre fra Odense direkte til LEGOLANDs indgang. I Odense er der forbindelse til fjernbusselskabets øvrige netværk, og man kan for eksempel tage fra København eller Slagelse og skifte i Odense til bussen mod LEGOLAND.

Børn under 12 år rejser som altid gratis med FlixBus, når de følges med en voksen. Hver voksen kan tage to børn gratis med.

-    Vi håber, at mange familier vil begynde en spændende dag med besøg i LEGOLAND ved at træde ind i bussen og allerede starte deres familiehygge her. Det er muligt at reservere plads, så man for eksempel kan sidde sammen omkring et bord, og der er wifi og strømstik i bussen, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

LEGOLAND glade for, at gæster kan tage bussen

FlixBus kører til LEGOLAND fire til fem gange om dagen, og om lørdagen kan man for eksempel tage af sted fra Ingerslevsgade ved Københavns Hovedbanegård kl. 8.10 og være i LEGOLAND kl. 12.15.

Fra Slagelse er der blandt andet en afgang om torsdagen kl. 9, som er i forlystelsesparken kl. 12.15. Fra Odense kan man for eksempel ankomme ved LEGOLANDs indgang kl. 9.45.

-    Det er blevet meget nemmere for vores gæster at komme med bus fra Odense og direkte til hovedindgangen ved LEGOLAND med den nye rute fra FlixBus. Det er noget, vi ved, at vores gæster sætter stor pris på, så det er vi naturligvis meget glade for, og vi glæder os til at byde endnu flere velkomne i LEGOLAND, siger Kasper Tangsig, pressechef i LEGOLAND Billund.

Priserne for en tur fra København til LEGOLAND i Billund starter på 168 kr., mens prisen fra Odense starter på 89 kr. Fjernbusselskabet har dynamiske priser, hvilket betyder, at jo tidligere man booker, jo bedre pris kan man få på billetten.

Den nye forbindelse åbnede 17. april og har også stop i Billund Lufthavn, Grindsted og Skjern.

Alle stop og afgangstider kan ses på www.flixbus.dk

Kør også til Legoland i Tyskland

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer i det danske netværk, og globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande.Faktisk er det danske LEGOLAND ikke det eneste, som FlixBus kører til. I Günzburg i Tyskland ligger nemlig også et LEGOLAND, som man kan rejse til med de grønne fjernbusser.

Grønt alternativ til rejsen

FlixBus kører med busser, der har en lav CO2-udledning og tilbyder et mere klimavenligt alternativ til for eksempel bil- og flyrejser. Passagerne kan også vælge at tilkøbe CO2-kompensation. Dette tilbyder FlixBus som eneste fjernbusselskab i Europa. Klimatillægget udgør ca. 1-3 procent af billetprisen, og beløbet investeres i et klimaprojekt, som er certificeret efter internationale standarder.

Holdepladsen i Odense er på Ørbækvej 100, mens FlixBus holder ved indgangen i LEGOLAND.

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer i det danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande.

FlixTeamet håndterer netværksplanlægning, kundeservice, kvalitetsstyring, marketing/salg, samt billetsalg, prissætning og forretningsudvikling, mens lokale buspartnere, ofte familiedrevne virksomheder, er ansvarlige for den daglige rutedrift af de grønne FlixBusser.  www.flixbus.dk