FlixBus’ Paris-linje stopper nu også i Antwerpen og Eindhoven

EindhovenAntwerpen

FlixBus-passagerer kan nu nå nye stop i Holland og Belgien, når de tager bussen fra København. En sommertur til belgiske Antwerpen kan for eksempel byde på spændende arkitektur og et kig ind i byens berømte diamantindustri. Linjen stopper også i Bruxelles og Paris.

Pressemeddelelse 17.06.19

Tag fra København om aftenen og vågn op i en europæisk storby morgenen efter. Den mulighed kan passagerer fra København gribe, hvis de vil på en klimavenlig sommertur med FlixBus’ direkte natlinje til Paris.

Bussen kører fra Ingerslevsgade i København kl. 21.05 hver dag i højsæsonen og fem dage om ugen herudover. Som noget nyt stopper den nu også i Eindhoven kl. 8.20 morgenen efter, og i Antwerpen kl. 9.45. Natbuslinjen har nummeret N770, og kører ligesom hidtil også til Bruxelles og Paris.

Grønt alternativ

FlixBus kører med busser, der har en lav CO2-udledning og tilbyder et mere klimavenligt alternativ til for eksempel bil- og flyrejser.

Passagererne kan også vælge at tilkøbe CO2-kompensation. Dette tilbyder FlixBus som eneste fjernbusselskab i Europa.

Prisen på en tur fra København til Eindhoven starter på 199 kr. Til Antwerpen starter prisen på 209 kr. FlixBus har dynamiske priser, hvilket betyder, at jo tidligere man køber sin billet, jo bedre pris kan man få den til.

Gratis underholdning på turen

Turen behøves ikke at føles lang, for FlixBus ruller nemlig den gratis underholdningsportal FLIXtainment  ud i fjernbusserne. I Danmark, Frankrig, Spanien, Italien, Polen og Sverige kan man allerede få gratis online underholdning på sin tur, og FLIXtainment bliver i løbet af det kommende år rullet ud i hele FlixBus’ europæiske netværk.

Fjernbuspassagererne kan gratis koble sig på FLIXtainment, hvor de kan finde 25 Hollywoodfilm, 7 Amazon TV-serier, over 100 lydbøger, 75 e-bøger, 30 internationale e-magasiner og 20 spil.

Man bruger sin egen smartphone, ipad eller computer til at koble på portalen ved at oprette forbindelse til FlixBus Wi-Fi og derefter gå til media.flixbus.com.

I FlixBus er der wifi og strømstik, og det er muligt at reservere sit yndlingssæde, hvad enten man foretrækker at sidde på panoramasæderne og nyde udsigten forrest i bussen, eller man ønsker at sidde ved et bord, hvor man kan arbejde på sin computer.

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer i selskabets danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande

FlixBus er en kombination af et tech-startup, en e-handelsplatform og et transportfirma