FlixBus starter nye ruter fra Malmø og København

Tysklands førende buslinje kommer til Skandinavien

Pressemeddelelse, 02/06/2015

++ Den markedsførende virksomhed, FlixBus, starter nye ruter fra Malmø og København: Fire gange dagligt kan man nu for fra 149 kr. nemt og grønt komme til Tyskland ++ Introduktionspris på 39 kr. +++ Billetter kan bookes online på FlixBus.se og FlixBus.dk eller via app’en ++ FlixBus udbygger på den måde udbuddet yderligere: Hele Europa er dækket, og 1.000 busser allerede i år ++

Malmø/København/München, 2. juni 2015 – Tysklands største fjernbusselskab, FlixBus, erobrer Europa: Fra i morgen starter de grønne busser fra Malmø og København med afgang fire gange dagligt mod Hamborg og Berlin. Efter et skifte er det herfra nemt og billigt at komme videre til internationale metropoler som f.eks. Wien, Prag, Frankfurt eller Zürich.

Dermed er nu også Sverige og Danmark for første gang en del af det største europæiske fjernbusnet. Billetter fra 39 kr. (inkl. WLAN og garanteret siddeplads) kan bookes online på www.FlixBus.dk eller via den gratis FlixBus-app og kan valideres i FlixBus ved hjælp af QR-koden. Først i maj lancerede FlixBus for første gang også ruter i Frankrig, Italien og Belgien og udvidede samtidig i Holland.

“Vi vil gøre Europas gader grønne. Vores mål er 1.000 FlixBusser ved slutningen af året”, fortæller André Schwämmlein, grundlægger af og forretningsfører for FlixBus. “Med tilslutningen af Sverige og Danmark er endnu to vigtige europæiske lande integreret.”

Forbindelserne fra Malmø og København til Hamborg tilbydes tre gange dagligt, torsdag til søndag endda fire gange, heraf en rute om natten. Til Berlin er der også fire afgange om dagen, hvoraf en køres om natten. De grønne busser stopper på vej til Hamborg i Rødbyhavn, Puttgarden og Lübeck og mod Berlin i Rødbyhavn, Puttgarden, Gedser Færgehavn, Rostock Færgehavn og Rostock.

Som introduktion af de nye ruter sælges billetterne til Tyskland frem til 29. juni fra kun 39 kr., senere tilbydes forbindelserne for fra 149 kr. med mange forskellige omstigningsmuligheder, f.eks. til Frankfurt, Freiburg, Zürich, Prag og Wien, er det med de grønne busser også nemt at sætte kursen mod mange andre byer fra Malmø og København.

Bettina Engert, pressetalsmand hos FlixBus: “Med FlixBus kan passagererne nemt og billigt rejse på kryds og tværs gennem Europa – inkl. gratis WLAN, garanti for siddeplads og med to stykker bagage. Via vores app er alle nyttige oplysninger om turen og FlixBus tilgængelige direkte på din smartphone – her er det muligt at booke billetter, kigge på køreplaner og finde oplysninger om stoppesteder.

Med de mange forskellige forbindelser tilbyder FlixBus en bæredygtig og bekvem måde at rejse billigt på i hele Europa. Takket være internationalt ensartede forretningsmodeller skaffer samarbejdet med mellemstore busselskaber i det regionale område også nye jobs i mange europæiske lande. Dermed styrker virksomheden også det lokale erhvervsliv – et vellykket koncept, som den tidligere opstart med kvalitet “Made in Germany” også viderefører i hele Europa.