FlixBus-billetter kan nu købes med Apple Pay

FlixBus Apple Pay

Nemt og hurtigt køb af FlixBus billetter via Apple Pay er nu tilgængeligt i FlixBus-app’en.

Pressemeddelelse 13.12.18

FlixBus fortsætter med at innovere markedet, og integrerer nu Apple Pay i sin iOS FlixBus app. Det giver kunderne mulighed for at købe billetter hurtigere og mere sikkert end nogensinde.

Digitale løsninger til kunderne har været et kernepunkt i FlixBus’ forretningsmodel, siden selskabet startede i 2013, og FlixMobility huser et hold på over 200 softwareudviklere. Deres hovedopgave er konstant at forbedre FlixBus’ digitale produkt og integrere nye teknologiske løsninger som for eksempel Apple Pay i FlixBus app’en.

Digitale løsninger giver en endnu bedre oplevelse for FlixBus’ kunder

"Vi er begejstrede for at kunne tilbyde vores FlixBus-brugere den bedst mulige rejseoplevelse ved at tilføje Apple Pay til vores app. I FlixBus’ app vil brugerne nu se en ”Betal med Apple Pay”-knap på betalingssiden, som vil give dem mulighed for at købe en billet med kun et par få klik, når betalingsoplysningerne er gemt i brugerens Apple Wallet app,” siger Daniel Krauss, grundlægger og CIO ved FlixMobility.

Øget sikkerhed og beskyttelse af privatliv er kernen i Apple Pay. Når du bruger et kredit- eller debitkort med Apple Pay, bliver kortnummeret ikke gemt på din enhed eller på Apples servere. I stedet oprettes et unikt kontonummer for enheden, og det krypteres og gemmes sikkert i en særlig funktion på din enhed.

Hver transaktion bliver autoriseret med en unik dynamisk kode, som kun gælder én gang. FlixBus iOS brugere vil fremover se ”Betal med Apple Pay” knappen, som giver dem mulighed for at købe en billet med kun få klik, da betalingsdetaljerne allerede er gemt i ”Apple Wallet”.

Hver transaktion er hurtig og sikker

Apple Pay er nemt at sætte op og brugerne kan fortsat modtage alle fordele fra deres kredit- og debitkort. Apple Pay kan bruges til køb i butikker med enhederne iPhone SE, iPhone 6 eller nyere, samt Apple Watch.

Ved online shopping i apps og på hjemmesider kan Apple Pay-køb godkendes med et simpelt Touch ID, eller ved at dobbeltklikke på Apple Pay knappen og godkende med Face ID. Det er ikke længere nødvendigt at skulle udfylde lange kortinformationsformularer eller gentagne gange oplyse leveringsadresse og betalingsinformation med Apple Pay.

Ved køb af varer i apps eller via Safari, kan Apple Pay bruges med iPhone 6 eller nyere, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5. generation eller nyere), iPad Air 2 og iPad mini 3 eller nyere. Du kan også bruge Apple Pay i Safari på enhver Mac fra 2012 eller nyere, som bruger MacOS Sierra, og køb kan bekræftes med iPhone 6 eller nyere eller Apple Watch, eller med Touch ID på de nye MacBook Pro og MacBook Air.

For mere information om Apple Pay, besøg: http://www.apple.dk/apple-pay/

FlixBus har 300,000 daglige forbindelser til over 2,000 destinationer i 29 lande.

FlixBus kører til 46 stoppesteder i 39 byer i hele Danmark.

Selskabet samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd.FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017.