Forbrugerrådet Tænk kårer FlixBus’ online kundeservice til Danmarks bedste

FlixBus er netop blevet danmarksmestre i online kundeservice. Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk lægger i deres begrundelse vægt på hjemmesidens intuitive design.

Pressemeddelelse 08.10.19

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk har undersøgt 14 trafikselskabers kundeservice både online og telefonisk, og har kåret FlixBus som førende i Danmark inden for online kundeservice.

Fjernbusselskabets hjemmeside får især ros for, at den er lavet med udgangspunkt i passagerernes behov, er intuitiv og nem at overskue. Det skriver Tænk i en pressemeddelelse.

For femte år i træk har Tænk lavet en undersøgelse, hvor mystery shoppere både har ringet til trafikselskaberne og brugt deres hjemmesider med en række forskellige konkrete formål for øje for at vurdere, hvor god kundeservicen er hos de 14 trafikselskaber.

Flixbus klarer sig bedre end de andre selskaber online. Blandt andet også fordi, hjemmesiden er nem at se og bruge på mindre skærme, som for eksempel mobiltelefoner og tablets, hvilket testerne har lagt stor vægt på.

Det bornholmske trafikselskab, BAT, vinder kategorien telefonisk kundeservice.

Overrækkelsen af priserne fandt sted på årets TØF konference i Korsør.

FlixBus huser tech-talenter

FlixMobility, som er moderselskabet bag FlixBus, har 250 interne tech-udviklere ansat, som konstant arbejder på at forbedre kundernes rejseoplevelse helt fra start til slut, og dette arbejder fokuserer blandt andet sted på hjemmesiden.

Mobilitetsvirksomheden har netop annonceret, at de vil skrue endnu mere op for den interne tech-talentmasse med et nyt kontor i Nurnberg, som skal huse yderligere 50 udviklere.

FlixBus har desuden en meget benyttet app, som blandt andet har live-visning af, hvor passagerens bus befinder sig og mulighed for at betale med Apple Pay.

Man kan også reservere et sæde gennem app’en.

Undervejs på busturen behøver passagererne ikke at kede sig, for FlixBus tilbyder gratis underholdning via underholdningsportalen, hvor man blandt andet kan se film som Bad Neighbours og The Danish Girl eller se serier og læse magasiner.

FlixBus kører til 48 byer i selskabets danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande.

FlixBus er en kombination af et tech-startup, en e-handelsplatform og et transportfirma.FlixTeamet håndterer netværksplanlægning, kundeservice, kvalitetsstyring, marketing/salg, samt billetsalg, prissætning og forretningsudvikling, mens lokale buspartnere, ofte familiedrevne virksomheder, er ansvarlige for den daglige rutedrift af de grønne FlixBusser.