Nu får fjernbuspassagererne gratis underholdning ombord på FlixBus

Nu kan du koble dig på FlixBus’ gratis underholdningsportal på din fjernbusrejse og koble af med en film, tv-serie, lydbog, e-bog, e-magasin eller et spil.

Pressemeddelelse 30.04.19

For første gang kan man nu få gratis online underholdning på sin tur, når man rejser igennem det danske land. Det er fjernbusselskabet FlixBus, som tilbyder passagererne gratis at koble sig på underholdningsportalen FLIXtainment, hvor de kan finde 25 Hollywoodfilm, 7 Amazon TV-serier, over 100 lydbøger, 75 e-bøger, 30 internationale e-magasiner og 20 spil.

Man bruger sin egen smartphone, ipad eller computer til at koble på portalen ved at oprette forbindelse til FlixBus Wi-Fi og derefter gå til media.flixbus.com.

-    Med den nye gratis underholdning vil vi gerne tilføre busturen lidt ekstra hygge. I stedet for at ligge i sofaen og se filmen The Danish Girl eller læse en krimi, kan man jo læne sig tilbage i bussen og nyde netop denne underholdning, mens man når frem til familien i Jylland, koncerten i København eller sommerhuset på Langeland, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

Udvikler konstant kundeoplevelsen

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer over hele landet. Globalt når mobilitetsudbyderen 2000 destinationer, og FLIXtainment bliver i løbet af det kommende år rullet ud i hele Europa. Der vil løbende komme lokale tilpasninger og opdatering af indholdet.

-    Vi stræber hele tiden efter at gøre passagerernes samlede rejseoplevelse endnu mere behagelig, og med lanceringen af vores FLIXtainment underholdningsportal, vil rejsende nu have adgang til topunderholdning fra det øjeblik, de stiger ind i bussen. Ved at kombinere vores FlixBus teknologi med tjenesterne Amazon Prime Video og Audible, fortsætter vi med at forbedre fjernbus-oplevelsen, siger Daniel Krauss, grundlægger og CIO ved FlixMobility, der står bag FlixBus.

Gratis underholdning på vej i hele Europa

Ud over Danmark er den gratis underholdning også allerede at finde i Sverige, Polen, Frankrig og USA.

En unik forretningsmodel, hvor FlixMobility håndterer teknologisk udvikling, netværksplanlægning, forretningsudvikling, kvalitetskontrol og markedsføring, mens buspartnere står for den daglige drift af busserne, gør selskabet i stand til konstant at fokusere på at forny det traditionelle transportlandskab. I 2018 lancerede FlixMobility integrationer med Apple Pay, Google Pay og Google Assistant, gratis virtual reality på ruten til og fra Las Vegas, samt sædereservation og ”Hvor er min bus?” – live tracking funktion.

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer i det danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande

FlixBus er en kombination af et tech-startup, en e-handelsplatform og et transportfirma