screenreader help text

Nu kan du reservere dit yndlingssæde i FlixBus

Sædereservation

FlixBus-rejsende har nu mulighed for at reservere deres yndlingssæde i bussen. Som noget helt nyt kan man reservere sæder i FlixBus’ app.

Pressemeddelelse 16.01.19

FlixBus har oplevet efterspørgsel på sædereservationer, og det imødekommer fjernbusoperatøren nu. Passagererne er naturligvis altid sikret en plads, men det er nu muligt på de allerfleste afgange at booke et bestemt sæde.

-    Hvad enten man vil være sikker på at sidde sammen med sin rejsekammerat, have udsigten fra panoramasæderne forrest i dobbeltdækkeren, eller kunne sidde og arbejde ved et bord, er der mulighed for at sikre sig en plads på sit yndlingssæde, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

Gebyret for sædereservationen afhænger af den valgte siddeplads og busrejsens længde. Man kan reservere et sæde for helt ned til 10 kr.

Sæder ved et bord eller med panoramaudsigt fra de forreste sæder på bussens øverste dæk koster lidt mere.

Tjek sædenummeret på billetten

Sædenummeret finder man på billetten, og i busser med pladsreservation står sædenumrene på håndbagagehylden over sæderne. Har man ikke reserveret en siddeplads, får man i nogle tilfælde tildelt en vilkårlig standard siddeplads på sin billet.

-    Det er en god ide at tjekke billetten, før man stiger på bussen, så man ved, om man skal sidde et bestemt sted, og på den måde kan ombordstigningen på bussen glide nemmere for alle, siger Lotte Rystedt.

Hvis man ikke er blevet tildelt en siddeplads, har man frit valg på en ikke-reserverbar plads. De frie siddepladser er markeret med et grønt klistermærke.

Sædereservation kan tilkøbes både online på flixbus.dk og i FlixBus’ app.

I øvrigt er Apple Pay netop blevet integreret i FlixBus’ app, så iOS-brugere kan købe deres billetter endnu nemmere end hidtil.

FlixBus kører til 46 stoppesteder i 39 byer i hele Danmark

Selskabet samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd.FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande.

Download pressemeddelelsen her

Læs mere om sædereservation her