Nu stopper FlixBus også i Aarhus Vest

Nyt FlixBus stop i Tilst

Passagerer fra det vestlige Aarhus har nu fået lettere ved at komme med fjernbus til København, Odense og andre større byer i Danmark. FlixBus har nemlig åbnet et nyt stoppested i Tilst.

Pressemeddelelse 18.12.18

Stadig flere tager fjernbussen fra Aarhus, og nu har aarhusianere i vest fået endnu en mulighed for at rejse nemt og komfortabelt rundt i landet. FlixBus har nemlig åbnet et nyt stop ved OK Truck Stop på Borumvej 37 i Tilst.

-    Vi håber, at vi med dette stop kan gøre rejsen endnu lettere for passagerer i Aarhus Vest, som skal besøge venner og familie rundt i landet eller for eksempel en tur til København og arbejde, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

I bussen er der wifi, og man kan reservere sæder, så man for eksempel kan få en plads ved et bord, hvor man kan sidde med sin computer.

FlixBus og den lokale buspartner Abildskou har i den forgangne måned indsat 14 helt nye dobbeltdækkere, som kører på ruten mellem Aarhus og København. I Aarhus er der udover stoppet i Aarhus Vest også opsamling på Aarhus Rutebilstation.

Kør hjem til jul fra Aarhus Vest

I weekenden op til jul forøger FlixBus kapaciteten med 60 procent i forhold til en almindelig vinter-weekend. Selskabet opfordrer passagererne til at sikre sig en plads på bussen ved at booke deres billet så snart som muligt, også til hjemturen.

-    Vi har dynamiske priser, ligesom man kender det fra flybranchen, så tidlig bookning har også den fordel, at man kan få en endnu bedre pris på sin rejse, siger Lotte Rystedt.

Køb FlixBus-billet med Apple Pay

Der er netop kommet en ny måde at betale sine FlixBus-billetter. Apple Pay er nu integreret i FlixBus’ app, så iOS-brugere kan købe deres billetter hurtigere og mere sikkert end nogensinde.

Digitale løsninger til kunderne har været et kernepunkt i FlixBus’ forretningsmodel, siden selskabet startede i 2013, og FlixMobility huser et hold på over 200 softwareudviklere. Deres hovedopgave er konstant at forbedre FlixBus’ digitale produkt og integrere nye teknologiske løsninger som for eksempel Apple Pay i FlixBus app’en.

FlixBus kører til 46 stoppesteder i 39 byer i hele Danmark.

Selskabet samarbejder med 20 lokale, danske vognmænd.

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017.

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 300,000 daglige forbindelser til over 2,000 destinationer i 29 lande.