Næste skridt på vejen til at opbygge et topnetværk i Danmark - Rødbillet bliver FlixBus’ partner

Pressemeddelelse, 14/06/2017

++ Startup samarbejder med lokale virksomheder fra Aarhus for at tilbyde et topnetværk i Danmark ++ Stærkt partnerskab: Fremtidig ekspansion i Skandinavien sammen med Rødbillet-holdet ++”Perfekt til det grønne netværk”: Integration af Rødbillets rutenetværk denne sommer ++ Næste ekspansionstrin: Nye FlixBus-ruter og hyppige afgange mellem danske byer

Aarhus/München/Berlin, 14. juni 2017 – Rødbillet bliver FlixBus-partner i Danmark: Den erfarne busudbyder fra Aarhus bliver en del af det internationale SMV partnernetværk hos Europas ledende mobilitetsutbyder. Ved at overtage Rødbillets salgsplatform og ved at integrere Rødbillets netværk, skaber FlixBus det stærkeste fjernbustilbud i Danmark.  Thomas Hintze, administrerede direktør for Rødbillet, og Jochen Engert, FlixBus grundlægger og administrerende direktør, bekendtgør sammen detaljer om deres nye samarbejde og den fælles strategi for at udvide det grønne tilbud på det danske fjernbusmarked.

Thomas Hintze, administrerende direktør i Rødbillet: ”Vi er glade for at kunne meddele, at Rødbillet kommer til at blive en del af den grønne FlixBus-flåde. Fra sommeren vil vores kunder drage fordel af integrationen i Europas største busnetværk og en nem bookingproces. Vi er glade for dette nye partnerskab, og ser frem til at udvide vores tilbud af rejser og vinde nye kundegrupper på det danske marked.”

Jochen Engert, FlixBus-grundlægger og direktør: ”Rødbillet bliver en af vores danske buspartnere af høj kvalitet. Vi ser frem til at samarbejde med det erfarne hold, og kommer til at fokusere på at bygge et topnetværk i Danmark. Rødbillets høje service og kvalitetsstandard passer perfekt til vores grønne netværk. Allerede denne sommer vil den første grønne Rødbillet-bus ramme vejen. Derefter vil vi øge frekvenserne på forbindelser til populære rejsemål som Amsterdam, Berlin og Hamborg, og integrere Rødbillets service i vores netværk. Sammen vil vi etablere det bedste tilbud til rimelige priser for rejsende i Danmark.”

FlixBus, den tyske mobilitets-startup-virksomhed fra 2013, tilbyder idag 200.000 daglige forbindelser til 1.200 destinationer, i form af både nationale og internationale busruter til sine 40 millioner rejsende årligt.

Takket være en innovativ forretningsmodel med fokus på teknologi og gennem samarbejde med lokale SMV`er, har FlixBus revolutioneret det europæiske rejsemarked og vundet over globale konkurrenter på deres egen hjemmebane.  FlixBus har – i samarbejde med en tysk buspartner – det seneste år tilbudt direkte forbindelser fra København, Odense og Kolding til destinationer i Tyskland og Holland. Rødbillet er en ung virksomhed baseret i Aarhus-området, som blev lanceret for fire år siden, og som tilbyder nationale fjernbusruter i Danmark, samt internationale ruter til Tyskland og Holland.