FlixBus begynder nu at køre fra Skjern og Grindsted

FlixBus Grindsted

Fra påske kan passagerer fra Skjern og Grindsted tage FlixBus direkte til Odense, og derfra er der videre forbindelser i fjernbusselskabets store netværk, blandt andet til København.

Pressemeddelelse 11.04.19

Bor du i Skjern eller Grindsted-området, og har du endnu ikke planlagt en påsketur, så har du nu chancen for at booke en rejse med FlixBus. Fra den 17. april begynder fjernbusselskabet nemlig som noget nyt at køre fra Grindsted og Skjern.

Her kan man rejse direkte til Odense, hvor der er forbindelser til flere stop i FlixBus' store netværk. For eksempel kan man tage turen videre til København.

FlixBus kører fra Grindsted og Skjern fire til fem gange dagligt, og priserne for en tur til Odense starter på 89 kr.

-    Vi har dynamiske priser, hvilket betyder, at jo tidligere man booker, jo bedre pris kan man få på billetten. Vi håber, at der er mange passagerer fra Skjern og Grindsted, som vil få glæde af vores nye stop, og måske allerede i påsken kan nyde godt af en lille ferietur til for eksempel Odense eller København, siger Lotte Rystedt, presseansvarlig ved FlixBus Danmark.

Stoppestederne ligger på Skjern Rutebilstation og Grindsted Rutebilstationen.

Grønt alternativ

FlixBus kører med busser, der har en lav CO2-udledning og tilbyder et mere klimavenligt alternativ til for eksempel bil- og flyrejser. Passagerne kan også vælge at tilkøbe CO2-kompensation. Dette tilbyder FlixBus som eneste fjernbusselskab i Europa.

Klimatillægget udgør ca. 1-3 procent af billetprisen, og beløbet investeres i et klimaprojekt, som er certificeret efter internationale standarder.

Der er wifi og strømstik i bussen, og det er muligt at reservere sit yndlingssæde, hvad enten man foretrækker at sidde på panoramasæderne og nyde udsigten forrest i bussen, eller man ønsker at sidde ved et bord, hvor man kan arbejde på sin computer.

FlixBus kører til 48 stoppesteder i 42 byer i det danske netværk

FlixBus har kørt indenrigs i Danmark siden foråret 2017

Globalt har den europæiske mobilitetsudbyder 350.000 daglige forbindelser til over 2000 destinationer i 29 lande