§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FAQ

Før rejsen:

       

Du finder alle tilgængelige busforbindelser i vores søgeformular i fjernbus-app'en og på www.flixbus.dk. Det aktuelle rutenetværk finder du på vores hjemmeside under busforbindelser.

Rejser I mange samme i en gruppe, kan I vælge at leje jeres helt egen bus hos FlixBus. Denne service omfatter chauffør, afhentning ved døren og kørsel efter jeres egen individuelle rute og køreplan. Bare gå til www.mieten.flixbus.de og indtast jeres rejsedata, så får I prisen oplyst med det samme og kan reservere rejsen helt gratis. Så er der kun tilbage at glæde sig til turen!

       

Las conexiones se pueden reservar de 3 a 6 meses antes de la fecha de salida en nuestra app o en nuestro sitio web. Vi lægger mange kræfter i at udbygge vores rutenetværk og forbedre vores nuværende ruter. I den forbindelse lægger vi særligt vægt på tre ting: Punktlighed, attraktive afgangstider og optimale omstigningsforbindelser. Normalt sælger vi kun billetterne et par måneder i forvejen. 

Vil du opdateres om nye ruter? Tilmeld dig vores nyhedsbrev, eller følg os på Facebook.

       

Det letteste er at lade vores app guide dig direkte hen til stoppestedet. Vælg din station og klik på pilen øverst til højre, så starter navigationen helt af sig selv. Du finder en liste over FlixBus-stoppestederne i vores app under fanen "stoppesteder" samt på vores stoppestedsoversigt. Her kan du klikke på din by, hvorefter du får vist samtlige stoppesteder samt et kort. På din bookingbekræftelse finder du ligeledes et kort over dine ankomst- og afgangsstoppesteder.

Herudover er stoppestederne som regel skiltet lokalt.

       

Det nemmeste er at booke billetten direkte via app'en på din smartphone. Din billet bliver gemt under "Mine Billetter", og du kan nøjes med at vise billetten på mobilen, når du stiger ombord i bussen. Desuden kan du altid være sikker på at få den billigste pris, hvis du booker via vores app eller vores hjemmeside.  I app'en finder du desuden løbende diverse kampagnetilbud. Bookingbekræftelsen modtager du helt enkelt per e-mail (husk også at kigge i din spam-mappe).

Du kan desuden booke dine busrejser telefonisk hos kundeservice (+45 32 72 93 86*), på et af vores salgssteder / rejsebureauer, eller direkte hos chaufføren i bussen. Vær opmærksom på, at du i bussen betaler den normale billetpris (voksne og børn), og at du kun kan købe en billet, hvis der stadig er ledige pladser tilbage. Tilbuds- og kampagnepriser samt grupperabat kan desværre ikke gives i bussen. Kvitteringen for kontant betaling på bussen gælder samtidig som billet/bookingbekræftelse.

       

Dine betalingsmuligheder afhænger af, hvor du reserverer:

Onlinereservation: debetnota, betaling med kreditkort (VISA/MasterCard/Amex), PayPal, straksoverførsel, Carte Bleue og iDeal.
Hos buschaufføren: kontant betaling med udstedelse af en kvittering. Kvitteringen gælder samtidig som billet/bookingbekræftelse. Advarsel: Buschaufføren kan kun udstede billetter til normalprisen. Tilbuds- og kampagnepriser gælder kun online eller i vores salgssteder/rejsebureauer. Det er endnu ikke muligt at betale med kort om bord. Bemærk venligst, at i Sverige accepteres kun betaling med kort (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Ligeledes kan du købe din billet hos chaufføren med mobile NFC baserede betalingssystemer (f.eks. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
I salgssteder/rejsebureauer: alle de betalingsmidler, der er mulige på stedet, dog altid kontant betaling.
Per telefon: Kreditkort (Mastercard/Visa/Amex), samt på regning for kunder bosiddende i EU.

Vær opmærksom på, at visse betalingsmuligheder medfører betalingsgebyrer, som opkræves af tredjemandsudbydere. Der foreligger dog altid også en betalingsmulighed uden betalingsgebyrer. Du kan se gebyrerne, mens du foretager bookingen.

       

Dit tilgodebevis (f.eks. gavekort eller værdikupon ifm. annullering) kan du helt enkelt indløse online, uanset om du booker via app'en eller vores website. Du kan også indløse dit tilgodebevis når du booker telefonisk eller via vores salgssteder / rejsebureauer. Når du har føjet den ønskede rejse til indkøbskurven, får du mulighed for at indtaste din tilgodebevis-kode. Vær venligst opmærksom på at du kun kan indløse ét tilgodebevis per booking. En kontant udbetaling af tilgodebeviset er ikke muligt.

De eneste gavekort, som ikke kan forlænges, er dem, som er købt i vores Fan Shop. Gavekortskoder, som udstedes i forbindelse med ombooking eller annullering, har en gyldighed på 1 år.

       

Hvis du oplever problemer i forbindelse med din reservation, skyldes det som oftest den internetbrowser, du bruger. Du har følgende muligheder for at afhjælpe problemet:

Brug en anden browser.
Tøm din cache, slet dine cookies, og prøv igen efter genstart af browseren.
Opdater din browser. Vi følger meget høje sikkerhedsstandarder, og vores webside er optimeret til de nye browserversioner. Se følgende link for de aktuelle browserversioner: Firefox / Google Chrome / Internet Explorer

Har du ikke modtaget nogen bekræftelses-e-mail? Tjek først, om e-mailen eventuelt ligger i din indbakkes spam-mappe.

Hvis dette ikke løser dit problem, bedes du kontakte os på +45 32 72 93 86*. Vi hjælper dig gerne videre.

       

Du finder en liste over vores salgssteder på vores oversigt over rejsebureauer. Her indtaster du din by eller dit postnummer, hvorefter du får vist rejsebureauerne i nærheden af dig.

       

Ja, på vores hjemmeside under "Ændring/annullering af reservation" eller i vores salgssteder/rejsebureauer kan du foretage følgende ændringer helt frem til 15 minutter før afrejsetidspunktet:

Ændring af telefonnummeret: gratis. Herefter modtager du en reservationsbekræftelse med et nyt reservationsnummer.

Ændring af passagerens navn: gratis, undtaget er dog: Hvis rejsen på tidspunktet for ændringen er dyrere end den oprindeligt reserverede rejse, skal merprisen betales. Herefter modtager du en reservationsbekræftelse med et nyt reservationsnummer.

Annullering & ny booking: 
Hvis du ønsker at ombooke en rejse, er fremgangsmåden som beskrevet nedenfor:

  • Kontrollér, om der stadig er ledige pladser på den ønskede nye forbindelse.
  • Annuller din rejse, og vælg at modtage en værdikupon.
  • Book nu en ny rejse, og brug den udstedte voucher til formålet. Du modtager en ny bookingbekræftelse med et nyt bookingnummer. Hvis prisen for den nye booking overstiger værdien af din voucher, skal du betale differencen.

Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr pr. passager og tur som annulleringsgebyr ved hver annullering.
Du kan se gebyret, mens du foretager annulleringen.

   

Kontroller først, om e-mail-bekræftelsen er landet i din spamboks i din e-mail.

Din reservationsbekræftelse er ikke landet i spambakken?

Kender du reservationsnummeret, kan du logge ind her med dit navn og din e-mailadresse og downloade din billet igen.

Hvis du heller ikke kommer videre her, skal du blot kontakte os via facebook eller ringe til vores kundeservice.

       

Ja, på vores hjemmeside under "Ændring/annullering af reservation" eller i vores salgssteder/rejsebureauer kan du gratis ændre i passagerens navn helt frem til 15 minutter før afrejsetidspunktet. Hvis rejsen på tidspunktet for ændringen er dyrere end den oprindeligt reserverede rejse, skal merprisen dog betales. Herefter modtager du en reservationsbekræftelse med et nyt reservationsnummer.

   

Ja, det er ikke et problem. Vær opmærksom op, at reservationsbekræftelsen eller billetten altid bliver sendt til den e-mailadresse, som du har angivet i bestillingen. Kontroller altid, at den person, som du har bestilt billet til, har fået billetten af dig.

Vigtige informationer om rejsen bliver sendt til det oplyste mobilnummer. Oplys derfor altid mobilnummeret til passageren ved bestillingen.

Desuden er det vigtigt, at du angiver det rigtige passagernavn.

       

Små børn fra 0-3 år må kun befordres i behørigt børnesæde, 
hvor de under rejsen skal sidde fastspændt ved hjælp af bussens sikkerhedssele. Børnesædet skal være monteret med 2-punktsele og medbringes af de voksne, som ledsager barnet.

Børn og mindreårige, som endnu ikke er fyldt 10 år, må kun rejse 
med bus inden- og udenrigs i selskab med en voksen.

Børn og mindreårige fra 12-15 år må kun rejse alene med bus, 
hvis en forældre eller værge har bekræftet på skrift, at pågældende mindreårige både kan og er i stand til at rejse alene og uden opsyn. FlixMobility og FlixSelskaber påtager sig udtrykkeligt intet ansvar for opsyn med den mindreårige. Børn som rejser alene, må ikke rejse med natbus eller uden for landets grænser. Desuden må alle børn, som rejser alene ikke være med på rejser, som omfatter omstigningsforbindelser.

Unge på 15 år og derover må gerne rejse selv. Ved internationale forbindelser skal forældre eller værge sikre, at den unge person er i besiddelse af alle dokumenter og ID-kort, som kræves for at rejse uden for landets grænser (se også pkt. 14.2).

Ved enhver forbindelse indenfor Frankrig eller ved internationale forbindelser fra Frankrig, skal mindreårige under 16 år ledsages af en forælder eller værge. Hvis unge på 16 eller 17 år rejser internationalt fra Frankrig, skal deres forældre eller værger sørge for, at de har alle dokumenter og identitetspapirer, som der kræves for at krydse grænsen (identitetskort/pas og visum, hvis det er nødvendigt).

På forbindelser i Danmark kan børn under 16 år rejse alene, også på rejser som omfatter omstigningsforbindelser. Dette kræver at en forælder eller værge skriftligt har bekræftet, at det pågældende barn er i stand til at rejse uden ledsagelse og uden tilsyn. FlixBus har ikke nogen pligt til at føre tilsyn med mindreårige.

 

Her kan du finde oplysninger om transportmuligheder for rejsegæster med handikap og reduceret mobilitet.  For at vi kan kontrollere transportmulighederne, beder vi alle rejsegæster, som skal rejse med kørestol, om at kontakte kundeservice tidligst 2 uger og senest 7 dage, før bookingen foretages.  For alle andre, der trods handikap eller reduceret mobilitet godt kan benytte et almindeligt sæde, forkortes denne frist til 36 timer før afgang.

Kan jeg trods min reducerede mobilitet til enhver tid benytte hele linjenettet?

Generelt transporterer vi alle personer - uafhængigt af handikap eller reduceret mobilitet.  Men undertiden er ikke alle forudsætninger opfyldt for at kunne transportere alle rejsegæster til hver en tid og på alle linjer.  Det afhænger for det første af, hvordan de busser, der indsættes, er opbygget, og for det andet er stoppestederne ikke altid uden barrierer.  Flixbus råder for nuværende kun over et mindre antal barrierefri busser, som kan indsættes fleksibelt på flere forskellige linjer.  De enkelte ejere af stoppestederne er ansvarlige for stoppestederne.
Hvis din mobilitet er reduceret, og du kan stige ind i bussen selv eller med hjælp fra en ledsager, kan vi allerede nu transportere dig på alle linjer.  
Hvis du anvender kørestol, men du kan rejse dig og selv komme ind i bussen, kan du ligeledes køre med os på alle linjer.
Hvis du også i bussen skal benytte din kørestol, kan vi af de nævnte grunde for nuværende kun transportere dig efter grundig, forudgående kontrol og kun på visse strækninger.    

Hvordan og hvor kan jeg booke min rejse?  

Hvis du skal benytte din kørestol på hele rejsen, beder vi dig kontakte vores kundeservice (+45 32 72 93 86*) tidligst 2 uger og senest 7 dage før rejsen for at kontrollere transportmuligheden.  Hvis alle nødvendige betingelser opfyldes, kan vores kundeservice booke rejsen pr. telefon for dig og din ledsager mandag til fredag mellem 9 og 18.
Hvis du trods din tilstand er i stand til at sidde på et almindeligt sæde i bussen, skal du selv booke din billet og uden at være begrænset af en forudbookingfrist.  Medtages gangstativ, kørestol eller ortopædiske hjælpemidler i bagagerummet eller ledsagere og førerhunde, skal dette meddeles indtil 36 timer før afgang.

Hvad koster det at medbringe en ledsager eller en førerhund?

Hvis du kan fremvise dokumentation for nødvendigheden af at have konstant ledsagelse, transporteres såvel ledsager som førerhund gratis.  Der bookes desuden en selvstændig plads til din førerhund.
Ved rejsens påbegyndelse står du inde for den gratis rejse for ledsageren ved at fremvise dokumentation for nødvendigheden af konstant ledsagelse.  Dertil fremviser du ved rejsens begyndelse det relevante dokument, som beviser nødvendigheden af konstant ledsagelse, f.eks. 

  • I Tyskland er det kortet for svært handikappede eller en lægeattest 
  • i Frankrig er det Carte D'Invalidité (Besoin d'Accompagnement)
  • I Italien er det  Atteste, udstedt af de lokale sundhedsmyndigheder (ASL) eller "Statslig anstalt for social forsorg" (INPS)
  • i Tjekkiet er det et gyldigt "ZTP/P" kort, udstedt i Tjekkien.

For din førerhund gælder det samme.
  Derudover har du brug for dokumentation for, at din hund har bestået en anerkendt træning til at blive ledsager- eller førerhund.

Hvilke krav skal min kørestol opfylde, for at jeg kan tage den med i kabinen?

Kørestole kan kun transporteres i kabinen i vores fjernbusser, hvis de opfylder DIN EN 12183 eller DIN EN 12184 som sæde og er udstyret med rygstøtte i henhold til DIN 75078-2.  Derudover gælder følgende maksimale mål: maks.  bredde 80 cm x længde 120 cm/250 kg samlet vægt.
Hvis det ved check-in i bussen konstateres, at din kørestol trods forudgående skriftlig garanti ikke opfylder kravene, kan den ikke tages med, og kravet om transport annulleres uden kompensation.

Er stoppestederne, der køres til, uden barrierer?  

Ligesom det tager noget tid at ombygge vores busflåde, tager det også tid at ombygge stoppestederne, så de bliver uden barrierer, så heller ikke her kan vi endnu tilbyde et altomfattende net. Da stoppestederne ikke drives af os, har vi for nuværende ingen tilstrækkelige oplysninger om infrastrukturen.  Vi anbefaler derfor, at du før din rejse forhører dig om stoppestedets aktuelle stand hos den lokale stoppestedsejer.

Hvor og hvordan modtager jeg hjælp?

For at kunne gøre din rejse så behagelig som muligt, anbefaler vi dig at rejse med en ledsageperson, som kan yde dig den nødvendige hjælp hvis det bliver nødvendigt. Vi beder dig om at sætte dig i forbindelse med os i god tid, så vi kan gennemgå detaljerne i din rejse med dig. Derfor er det nødvendigt, at du oplyser os om dine behov (hjælp til ind- og udstigning; påpegning af nedsat mobilitet ; etc.) senest 36 timer inden den planmæssig afgang.

       

Vi tilbyder to forskellige løsninger, der begge får dig og din gruppe billigt frem til destinationen:

Hvis I ønsker at rejse efter jeres egne planer, kan I leje jeres helt egen bus inklusive chauffør på www.mieten.flixbus.de. Her er det jer, der bestemmer. I kan blive afhentet ved døren og blive kørt direkte til destinationen, ligesom I efter ønske kan blive kørt rundt i området omkring destinationen efter ankomst. I får vist prisen med det samme, hvilket gør det nemt at booke jeres grupperejse. Herudover nyder I fuld fleksibilitet og komfort. Og skulle jeres planer ændre sig, kan I gratis aflyse turen op til 14 dage inden afrejsedatoen.

Herudover tilbyder vi en billig gruppepris for grupper fra 3 til 40 personer på vores normale ruter. Er der nok ledige pladser, kan du booke gruppebilletten direkte under "Booking". Dette forudsætter, at rejsen reserveres mindst én dag i forvejen. Hvis der findes en lavere tilbudspris end gruppeprisen, får du automatisk vist tilbudsprisen. På den måde får du altid den billigste pris. 

Ønsker du at rejse til en destination, som ikke er en del af vores normale rutenetværk, har du mulighed for at leje din egen bus. Dette giver dig fuld fleksibilitet kombineret med et højt komfortniveau og en bæredygtig rejseform.

       

Husk at medbringe alle nødvendige dokumenter til rejser til udlandet, og sørg for kun at medbringe toldfri varer. For at sikre en hurtig toldbehandling bedes du undlade at låse din bagage og mærke den med navn og adresse for at undgå forvekslinger.

Bemærk venligst gældende pas-, visa-, valuta- og sundhedsforskrifter. Informationer om disse forskrifter kan indhentes hos udenrigsministeriet eller hos forbundspolitiet (http://www.bundespolizei.de eller per telefon: 0800 6 888000).

Bemærk herudover gældende toldforskrifter. For spørgsmål vedrørende Tysklands toldbestemmelser beder vi dig kontakte toldforvaltningens centrale informationsafdeling (info.privat@zoll.de, eller i tilfælde af erhvervsmæssige anliggender: info.gewerblich@zoll.de). Spørgsmål om told kan kun besvares på tysk og engelsk.

       
Kan jeg få rabat på rejser inden for Danmark?

Studerende, børn og pensionister kan få billetter til en billigere pris, når de rejser inden for Danmark. Du bør være opmærksom på, at hvis du vælger at booke og rejse på en sådan billet til rabatpris, skal du fremvise gyldigt ID, når du stiger på bussen.

Studerende: Studierabatten på 25% gælder for studerende med gyldigt studiekort. Vi accepterer følgende former for ID:

  • Gyldigt studiekort med billede og udløbsdato
  • Gyldigt studiekort med billede samt indskrivningsbevis udstedt inden for de seneste 12 måneder
  • Gyldigt ungdomskort (udstedt af Trafikselskabet NT, Midttrafik, Fynbus, Sydtrafik, DSB eller Movia)
  • Gyldigt ISIC-studiekort.

Pensionister: Pensionistrabatten på 25% gælder for personer over 64 år samt personer, der får udbetalt pension i henhold til den danske lov om social pension. Vi accepterer følgende former for ID:

  • Gyldigt ID, der viser en alder over 64 år som fx sundhedskort, kørekort eller pas.

Børn: Børnerabatten omfatter to kategorier: a) børn mellem 0 og 11 år og b) børn mellem 12 og 15 år. I tvivlstilfælde skal børn fremvise gyldigt ID, der bekræfter deres alder. Vi accepterer følgende former for ID:

  • Dansk (gult) eller international (blåt) sundhedskort
  • Pas
Børn kan bestille billetter med en reduceret pris på 50%. Op til 2 børn under 12 år kan rejse gratis, når de ledsages af en person over 15 år. Et barn under 12 år kan rejse gratis, når de ledsages af en mindreårig mellem 12 og 15 år.

Du bør være opmærksom på, at billetter, der er bestilt med børne-, studie- eller pensionistrabat, kun gælder med ovennævnte ID. Hvis den påkrævede ID ikke kan fremvises til chaufføren, er din rabatbillet ikke gyldig, og du bliver nødt til at købe en ny, almindelig billet for at stige ombord på bussen.

Danske værnepligtige kan rejse gratis ved at fremvise den relevante dokumentation og bevis på aktiv værnepligt. En pladsreservation er nødvendig, og reservationen skal udføres via service@flixbus.dk.

   

Studerende, børn, elever samt handicappede eller bevægelseshæmmede personer og deres ledsagere kan rejse til en lavere pris end den normale indenfor Tjekkiet. Bemærk, at ved reservation og rejse til nedsat pris skal man forevise gyldigt bevis for dette for chaufføren inden påstigning i bussen:

Børnerabatten gælder for børn i alderen fra 6 til 14 år ved forevisning af et dokument, som viser fødselsdato.
Børn i alderen fra 0 til 5 år, der er ledsaget af en passager, der er ældre end 10 år, rejser gratis. Denne passager skal kunne bevise sin fødselsdato ved et ID-dokument (f.eks. forsikringskort).

Rabatten for studerende og skoleelever gælder for indskrevne studerende og elever, der kan fremvise gyldigt studiekort. Følgende ID-dokumenter accepteres:

  • For elever op til 14 år og studerende i alderen fra 15 til 25 år med et gyldigt elev- eller studiekort, der er udstedt af en relevant myndighed for a specific route.
  • ISIC kort accepteres ikke.

For passagerer med mobilitetsbegrænsninger er der mulighed for rabat ved fremvisning af et gyldigt ZTP- eller ZTP/P-kort , der er udstedt i den Tjekkiske Republik. Passagerens ledsageperson med et ZTP/P-kort transporteres gratis.

Voksne der besøger et barn i beskyttet pleje, kan få rabatten efter dette er bekræftet hos vores kundeservice: www.flixbus.dk/selskabet/kontakt.

Vær opmærksom på, at billetter der bestilles under kategorierne børn, studerende, elever og handicappede eller personer med begrænset mobilitet og deres ledsager, kun er gyldige med ovennævnte ID. Hvis det krævede ID ikke kan vises til chaufføren, er rabatbilletten ikke gyldig, og der skal købes en ny billet for at komme med bussen.

       

Du indløser din LIDL-værdikuponkode under www.flixbus.dk. OBS: Den er kun gyldig til én rejse. Værdikuponens gyldighed er begrænset. Se din kvittering for at finde værdikuponens gyldighed. Du kan kun indløse én værdikupon pr. person pr. rejse. Derudover er det kun muligt at købe og indløse et begrænset antal værdikuponer pr. person. Efter at værdikuponen er blevet indløst, kan billetten ikke annulleres. Du er velkommen til at give din værdikupon videre. Videresalg er dog forbudt.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive en e-mail til lidl@flixbus.de eller ringe til +45 32 72 93 86*.

       
Jeg vil gerne oprette en FlixBus kundekonto, hvordan gør jeg det?

Du har to valgmuligheder: Enten registrerer du dig helt enkelt på vores tilmeldingsside eller i løbet af din reservation.

På tilmeldingssiden indlæser du din e-mailadresse og modtager derefter en e-mail med et til link til verificering - dette kan somme tider vare nogle minutter. Her indlæser du dit navn og dit password og så er din FlixBus kundekonto aktiveret korrekt.

Hvis du vil oprette din konto i løbet af din reservation, skal du bare sætte et flueben i det tilsvarende felt på betalingssiden. Ved afslutning af reservationen fremsendes automatisk en e-mail til verificering til den e-mail-adresse, du har oplyst ved reservationen.

I øvrigt kan du også efter din registrering knytte din facebookprofil til din FlixBus kundekonto via e-mail.

       
Jeg vil gerne logge mig ind med facebook, hvordan gør jeg det?

På tilmeldingssiden eller på siden med passagerdata kan du også ”Forbinde med facebook” og dermed acceptere at åbne et nyt vindue. Forudsætninger: Du er logget ind med din facebook-profil. Herefter er du registreret korrekt og får også en bekræftelsesmail. Det er alt der kræves.

Naturligvis poster vi ikke noget på din facebook tidslinje.

   
Jeg vil gerne logge mig ind i app’en. Hvorfor lykkes det ikke?

I Android FlixApp'en kan du allerede logge ind i dag. På den måde har du din billet og alle data til rådighed på alle dine enheder.

Kundekontoer for iOS FlixApp'en følger meget snart.

Indtil det er på plads henviser vi dig til at bruge muligheden for at tilføje din billet i app’en pr. QR Code Scan, og gemme dine betalingsdata der.

   
Jeg har glemt mit password til FlixBus kundekonto / jeg kan ikke logge ind

For at du hurtigt kan gå ind på dine data på trods af dit glemte password kan du nulstille dit password.

   
Min konto er endnu ikke valideret, men jeg kan ikke længere finde bekræftelsesmailen?

Hvis din konto endnu ikke er valideret, eller du ikke har modtaget bekræftelsesmailen, kan du få e-mailen her igen.

   
Hvad skal jeg vide om FlixBus kundekontoen?

Super praktisk er muligheden for at gemme dine betalingsmetoder i kundekontoen! Dermed sker din reservation hos os endnu hurtigere, fordi du ikke skal indlæse det hele igen.

Når du er logget ind, kan du acceptere at gemme dine betalingsdata med et flueben. Dine personlige data og dine betalingsdata er naturligvis sikret hos os - vi videregiver ingen data. Læs mere om dette i vore retningslinjer for databeskyttelse.

I din kundekonto finder du under ”Mine reservationer” alle billetter, som du har gennemført efter bekræftelse af registrering med din e-mail-adresse.

Du kan naturligvis også gennemføre reservationer for andre - familie eller venner - via din kundekonto, sørg for at de rigtige passagernavne indlæses.

Helt nyt: nu kan du også logge dig ind i android app'en. På den måde har du din billet til rådighed på alle dine enheder.

   

Du kan købe gavekort online i vores Fanshop. Du vælger her mellem forskellige beløb. Se fanshoppen for flere oplysninger om gavekortene.

I bussen:

   

For at kunne komme med bussen skal du medbringe din reservationsbekræftelse i udskrevet eller elektronisk form (som PDF-fil eller QR-kode på din smartphone). Det nemmeste er at vise din billet direkte i fjernbus-app'en. Husk at medbringe alle nødvendige rejsedokumenter i forbindelse med rejser til udlandet, og sørg for at have dem  på dig under hele rejsen.

Når bookingen er afsluttet, modtager du din reservationsbekræftelse per e-mail (tjek eventuelt din spam-mappe). Bekræftelsen kan også skrives ud. Ved køb af billet hos chaufføren gælder kvitteringen som billet/bookingbekræftelse.

   

Du kan gratis medbringe ét stykke håndbagage og ét styk almindelig bagage. Du bedes mærke din bagage med navn og adresse for at undgå forvekslinger.

Håndbagagen begrænser sig til ét stykke med en maksimal størrelse på 42 x 30 x 18 cm og en maksimal vægt på 7 kg. Alle værdigenstande skal transporteres i håndbagagen.
Bagagen til kuffertrummet begrænser sig til ét styk med en maksimal størrelse på 80 x 50 x 30 cm. Der accepteres mindre afvigelser i størrelsen, hvis rejsebagagens samlede mål ikke overstiger 160 cm, når højde, bredde og længde lægges sammen. Du kan højst medbringe 20 kg gratis bagage pr. person.
Ekstrabagage: Hvis der er plads, kan du medbringe endnu et ekstra stykke bagage. Det må ikke overstige dimensionerne for bagage og må ikke veje mere end 20 kg. Det ekstra bagagestykke koster 2€ og skal enten (såfremt det er muligt på rejsen) bestilles sammen med reservationen, eller telefonisk registreres og bekræftes af vores kundeservice efter endt booking, dog tidligst 48 timer inden afgangstidspunktet: +45 32 72 93 86*. Der er generelt ikke mulighed for at medtage mere end et styk bagage.
Specialbagage: Du skal betale et gebyr på 9€ for bagage, der overskrider målene. Bagagen må ikke overskride omkredsen på 240 cm (højde i cm + bredde i cm + dybde i cm) og en vægt på 30kg. Desuden skal specialbagage (såfremt det er muligt på rejsen) enten anmeldes i forbindelse med bestillingen eller telefonisk registreres og bekræftes af vores kundeservice efter endt booking, dog tidligst 48 timer inden bussens afgangstidspunkt: +45 32 72 93 86*. Hver passager må kun medbringe ét stykke specialbagage. Der kan dog ikke gøres krav på dette. Specialbagage omfatter bl.a. ski og musikinstrumenter (vi anbefaler, at de transporteres i en hård kuffert). Der gælder særlige regler i forbindelse med cykler og ortopædiske hjælpemidler. Nogle genstande er udelukket fra transport.

Se vores Almindelige salgsbetingelser for yderligere oplysninger om vores bagageregler og de udelukkede genstande.

   

Vi anbefaler at tilføje ekstra- og specialbagage allerede ved bestillingen. I det tilfælde, at du efterfølgende ønsker at tilføje bagage til din bestilte rejse, har du to muligheder:

1) Indtil 15 minutter før afgang kan du på vores internetside "Ændring / annullering af booking" eller på vore salgssteder / rejsebureauer annullere din rejse og derefter bestille på ny inklusive din ønskede bagage. Fremgangsmåden er beskrevet i vores FAQ under "Kan jeg selv ændre, ombooke eller annullere min booking?".

2) Alternativt kan du tilmelde ekstra- eller specialbagage til din bestilte rejse telefonisk hos vores kundeservice. I så fald er transporten afhængig af ledig kapacitet i bussen. Betalingen skal ske til chaufføren.

   

Du er velkommen til at medbringe din cykel, såfremt den har standardstørrelse, er uden påbygning og maks. vejer 25 kg. I mange af vore busser er der cykelholdere i cykelsæsonen. Så kan du reservere det i forbindelse med din reservation.  Lille tip: Skulle der ikke være ledig plads til en cykel på din ønskestrækning, kan du prøve dig frem mellem stoppestederne, for måske stiger nogen ud ved næste stoppested, så der bliver plads til din cykel.

Foldecykler må du gerne medbringe i en dertil beregnet taske. Du skal bare ringe til vores kundeservice for at anmelde din foldecykel som specialbagage til 9 €. Transporten sker i bagagerummet.

Cyklen koster 9 € og betales kontant hos chaufføren. Så husk at have nok kontanter på dig. El-cykler og pedelec, tandems og liggecykler bliver ikke transporterer på cykelholdere.

   

Nej, det er ikke muligt. Cykler, præcist som anden bagage, transporterer vi kun sammen med dig eller den passager, som bagagen eller cyklen tilhører.

   

Du kan medbringe musikinstrumenter, som overholder håndbagagemålene (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg), gratis i stedet for din håndbagage i kabinen. Hvis du har håndbagage med, kan du vælge enten at medbringe din håndbagage eller dit musikinstrument i kabinen.

Musikinstrumenter, der overstiger håndbagagemålene (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg), anses som specialbagage og skal transporteres i bagagerummet i en passende indpakning (instrumentkuffert). Vi anbefaler, at de transporteres i en hård kuffert. I dette tilfælde koster transporten 69dk og skal telefonisk registreres hos og bekræftes af kundeservice efter reservationen, dog tidligst 48 timer inden afgangstidspunktet for bussen: +45 32 72 93 86*.

Musikinstrumenter samt kufferter hertil, som overstiger 135 x 48 x 35 cm, kan ikke medbringes (f.eks. kontrabasser).

   

Det er af sikkerhedsmæssige årsager ikke tilladt at medbringe husdyr i vores busser. Undtaget er dog blindefører- og ledsagehunde, når disse ledsager en handicappet passager, og dette er bekræftet i handicapkortet, i speciallægeerklæringen eller et certifikat. Disse kan gratis medbringes, skal dog registreres telefonisk senest 36 timer før afgangstidspunktet. +45 32 72 93 86*.

   

Vores busser indgår i en rutetrafik og skal overholde de angivne køreplaner. Derfor kan buschaufføren ikke vente på forsinkede passagerer. Du bedes derfor påregne tilstrækkeligt med ankomsttid til holdestedet og være ved holdestedet mindst 15 minutter før bussens afgangstidspunkt.

   

Vi oplyser dig normalt om afgangs- og ankomsttider i lokaltider på det pågældende stoppested.

Hvis der er tidsforskel ved din forbindelse, kan du se en lille kommentar ved siden af køretiden i oversigten over mulige forbindelser.

For at du kan rejse afslappet og være fremme i tide ved din holdeplads, skal du altid rette dig efter lokaltiden!

   

Du bliver orienteret pr. SMS eller Push info til det mobilnummer, du oplyste ved bookingen. Du kan også se forsinkelser under "aktuel info om ruten" under Service på vores hjemmeside, eller i din billetvisning i app'en.

Hvis du får information om en forsinkelse af FlixBus, kan du være sikker på, at du ikke kommer for sent til din bus - såfremt du er ved stoppestedet 15 minutter før den nye afgangstid.

Hvis du har en tilslutningsrejse, altså har reserveret en omstigning med FlixBus, informerer vi dig desuden pr. SMS eller Push info om du kan nå din tilslutningsbus. Hvis det ikke er tilfældet bliver du automatisk ombooked af vores serviceteam og får også info om dette via SMS.

Hvis din bus er forsinket, og du mister en vidererejse med et andet transportmiddel, der ikke er bestilt hos os, beklager vi det naturligvis meget. Vi beklager meget, hvis dine rejseplaner er blevet forrykket. Bemærk venligst, at vi ikke kan yde erstatning for reservationer med andre transportmidler, der ikke tilbydes som forbindelse hos os. Med vores europæiske rutenet gør vi os store anstrengelser at tilbyde dig dine favoritforbindelser med FlixBus - prøv at se, om du kan finde det hele hos os.

   

Det er desværre ikke muligt at ændre i på- og afstigning i forhold til din reserverede rejse. Dette gælder også for flere holdesteder i samme by. Du kan dog selv ændre din rejse på vores webside og dermed stige på og af ved de ønskede holdesteder.

OBS: På nogle ruter (under 50 km eller under én times kørsel) gælder der et betjeningsforbud, hvilket betyder, at vi ikke må sælge billetter. Det betyder også, at det ikke er tilladt at stige på og af, og at det ikke er muligt at reservere forbindelserne. Du bedes respektere dette.

   

Vores busser er udstyret med klimaanlæg, toilet, læselamper og komfortable sæder. Derudover tilbyder vi gratis Wi-Fi, og i mange af vores busser er der også stikdåser og et mediecenter med film og musik.

OBS: Vores WLAN kører stadig på testbasis. Det kan derfor forekomme, at du på rejsen oplever netværksfejl, eller at der ikke kan tilbydes samtidig internetadgang til alle passagerer. I sjældne tilfælde er der ikke adgang til det gratis WLAN og stikdåser. Dette gælder eksempelvis, hvis der køres med erstatningsbusser, eller hvis vi sælger billetter som salgspartner. Dette er navnlig tilfældet for følgende partnerselskaber: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG og Publicexpress GmbH.

   

På nogle af vores ruter er der indlagt pauser i køreplanen. Herved sikres overholdelsen af køre- og hviletidsbestemmelserne. Vi har dog et overordnet ønske om at bringe dig frem til din destination hurtigst muligt, og vi holder derfor ikke andre pauser. Vi har et toilet ombord, som gør det muligt at tilbagelægge selv lange rejser uden pause.

Det er ikke tilladt at ryge i vores busser, og dette gælder også e-cigaretter. Du har dog mulighed for at stige ud og ryge ved de planlagte holdesteder og under de planlagte pauser. Du bedes dog aftale dette med din buschauffør, og du må ikke gå for langt væk fra bussen under pausen, da du jo nødig skulle blive efterladt på stedet! Spørg din buschauffør, hvor lang en pause der bliver holdt på holdestedet.

   

I fjernbussen gælder – på samme måde som i personbilen – en pligt til at bære sikkerhedssele. Alle pladser er udstyret med en sikkerhedssele, som du skal bære under din rejse.

Bagage, ekstrabagage og specialbagage transporteres i bagagerummet. Din chauffør sørger for at læsse bagagen korrekt. Placer din håndbagage i rummene over dit sæde eller under sædet foran dig.

Din sikkerhed har højeste prioritet hos os. Alle vores busser og elektronisk udstyr er TÜV-godkendt og undergår en regelmæssig vedligeholdelse. Chaufførerne er specielt uddannede til persontransport og deltager regelmæssigt i kurser. De skal altid og præcist overholde de lovmæssigt gældende køre- og hviletider. Det betyder, at der eventuelt er to chauffører med, eller at der er indlagt pauser på din rejse. I tilfælde af forsinkelser kan der i undtagelsestilfælde blive indlagt uforudsete korte ophold. Vi håber på din forståelse.
 

   

Vi vil gerne, at du føler dig godt tilpas under din rejse, derfor må du gerne spise og drikke i vore grønne busser. Af hensyn til dine medrejsende er der dog her et par gode råd:

  • Af hensyn til dine medrejsende bedes du undlade stærkt lugtende mad.
  • Efterlad sin siddeplads som du gerne vil finde den: uden krummer, madrester eller affald. I bussen finder du affaldsbeholdere til din emballage.
  • Umådeholden alkoholindtagelse eller dårlig opførsel som en følge heraf kan medføre bortvisning.
   
  • Det er det muligt som udgangspunkt. Du skal dog være opmærksom på, at den ønskede bus allerede kan være udsolgt. Derfor kan vi ikke love dig, at du kan køre med spontant.
  • Du kan købe billet hos vore chauffører ved bussen. Sørg for at have tilstrækkelige kontanter med, det er ikke muligt at betale med kreditkort.
  • Billetprisen ved bussen svarer til normalprisen, den kan altså være betydeligt højere end vore mange rabattilbud ved tidlig booking i FlixBus app'en eller på vores hjemmeside. I øvrigt er det muligt at reservere billet i vores app med kort varsel indtil 15 minutter før afgang uden problemer.
  • God rejse!
   

Befordringsbetingelser

Det glæder os at du bruger vores tilbud om togsamarbejde. For at gøre det så nemt som muligt for dig at rejse, gælder der stort set samme regler i toget og i bussen. Dog skal du være opmærksom på, at der gælder særlige regler for befordring af passager med handicap eller for at medbringe dyr i toget. Alle informationer finder du i vore samarbejdspartneres generelle betingelser.

Bemærk: kombinerer du vore transportmidler, rejser du altså en del af din strækning med toget, og rejser derpå videre med bus, gælder de generelle forretnings- og befordringsbetingelser hos FlixBus..

Pladsreservation

I øjeblikket er det ikke muligt at foretage en pladsreservation i toget. Der er altså frit valg af plads, lige som du kender det fra FlixBus. Dog er der ikke garanti for siddeplads i toget, men normalt finder alle rejsende i vore tog en plads. Eventuelt er kollegerne om bord gerne behjælpelige med det. Vær opmærksom på, at bestemte områder så som familieafdelingen eller pladser til kørestole/handicappede skal friholdes til brugerne af disse.

Børneafdeling

I toget er der en børne-/familieafdeling. Her kan vore små passager lege med trætoget eller bare have gavn af mere plads til en afslappet rejse med forældrene.

Efter rejsen:

  

Du kan se forsinkelser ved ankomsten under "Trafikinformation" under Service på vores hjemmeside. Her skal du bare vælge det pågældende stoppested og kontrollere ankomsttiden.

  

Nej. Vore billetter er kun gyldige i vore busser/tog, og kun for den strækning, som du har reserveret hos os. Hvis du skal rejse videre med en tilslutningsforbindelse, skal du købe billet hos pågældende selskab. Det samme gælder for øvrigt også for rejsen hen til dit startstoppested/din startbanegård.

  

Efter din rejse modtager du som regel et spørgeskema fra os i en e-mail. Din feedback er vigtig for os, derfor beder vi dig om at udfylde spørgeskemaet.

Fik du ikke et spørgeskema efter din sidste rejse? Det kan skyldes, at du har rejst med os med korte mellemrum. For ikke at besvære dig med for mange e-mails sender vi ikke spørgeskemaet til vore hyppige gæster, men maksimalt hvert 14. dag.

   

Hvis du har glemt noget i bussen, skal du udfylde vores Formular for glemte sager eller kontakte vores kundeservice, hvis der er tale om en hastesag: +45 32 72 93 86*.

Ring til os med dine spørgsmål

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Udfyld vores kontaktformular og del dit anliggende med os. Vi hjælper dig gerne personligt videre!


*Lokale opkald fra det tyske fastnet. Priser kan variere for opkald fra mobiltelefoner.