Du kan kun oprette forbindelse til Wi-Fi, når du er ombord på FlixBus eller FlixTrain. Du skal åbne din smartphones Wi-Fi-indstillinger, vælge "FlixBus Wi-Fi" eller "FlixTrain Wi-Fi" og acceptere vilkår og betingelser. Når internetforbindelsen er oprettet, kan du begynde at browse på internettet. Gå til wifi.flixbus.com eller wifi.flixtrain.com for at vende tilbage til vores Wi-Fi-landingsside.
Du er på!
Før du bruger Wi-Fi-netværket, opfordrer vi til, at du bruger et øjeblik på at sætte dig ind i, hvilke muligheder du har med vores gratis service ombord.
Hvordan opretter jeg forbindelse til den gratis Wi-Fi ombord?
Er Wi-Fi ubegrænset?
Wi-Fi er desværre ikke ubegrænset. For at sikre at båndbredden er optimeret til at give alle ombord en bedre oplevelse, kan der være begrænsninger på hastighed og visse websider. Når du har opbrugt din tilladte datamængde, har du ikke længere adgang til internettet eller kun med reduceret forbindelseshastigheden. Efter din rejse vil du modtage en spørgeundersøgelse via e-mail, som du kan udfylde for at hjælpe os med yderligere at forbedre Wi-Fi-oplevelsen ombord.
Hvorfor er der begrænsninger på Wi-Fi?
Vi begrænser den tilladte datamængde og forbindelseshastigheden for at give alle brugere en mere jævnbyrdig oplevelse. Vi stræber efter at levere den bedste oplevelse til alle rejsende, men på grund af køretøjets bevægelse og lande-/regionsrestriktionerne kan vi ikke garantere hurtig eller stabil internetadgang. Hvis du oplever en dårlig internetforbindelse, bør du prøve igen senere, da du muligvis befinder dig i et område med dårlig dækning. Husk at besvare spørgeundersøgelsen, som vi sender til dig efter din rejse, for at hjælpe os med at gøre Wi-Fi-oplevelsen ombord endnu bedre.
Hvilke tjenester er tilgængelige med Wi-Fi ombord?
Du kan bruge WhatsApp, Messenger og andre teksttjenester, tjekke e-mail, scrolle på Instagram og Facebook (videoafspilning kan være begrænset) og browse på internettet generelt.
Kan jeg se en film eller lytte til musik online?
Video- og lydstreamingplatforme forbruger en masse data, så adgang til platforme som Netflix, Prime Video, Disney+, TikTok, YouTube og Spotify er blokeret. For at undgå at du opbruger din tilladte datamængde for hurtigt, har vi også begrænset adgangen til app-butikker. Hvis du vil lytte til dine playlister, se en film eller binge din yndlingsserie, skal du huske at downloade dem før din rejse.
Er internetforbindelsen sikker?
Wi-Fi ombord er offentligt. Derfor anbefaler vi, at du undgår overførsel af private eller følsomme oplysninger, mens du er tilsluttet.
Kan jeg tilkøbe ekstra datapakker eller hurtigere Wi-Fi?
Vi har ingen ekstra pakker til salg i øjeblikket.
Har du spørgsmål?
Se vores hjælpesektion, eller kontakt vores kundeservice online.