Hvis du oplever problemer i forbindelse med brug af denne webside, bedes du ringe til os på +45 32 72 93 86 eller se nærmere oplysninger i FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Sædereservation

Pladsreservation

Vil du sidde ved siden af dine venner eller familie? Eller rejse på den mest bekvemme måde muligt? Så skal du reservere det sæde, du ønsker, under bestillingsprocessen. Der er forskellige sædekategorier skræddersyet til dine behov.


Sædekategorier

klassisk

Normalt sæde

  • Bestem, om du vil have en vindues- eller en gangplads
  • Sid ved siden af dine venner eller familie
Tabel

Bordplads

  • Placeret på det nederste dæk i vores dobbeltdækkerbusser
  • Perfekt til at spille kort, arbejde eller studere under rejsen
Panorama

Panoramasæde

  • Placeret forrest i vores busser
  • Nyd en fantastisk udsigt under din rejse
Ekstra sæde

Ekstra sæde

  • Reserver det frie sæde ved siden af dig
  • Nyd ekstra plads

Kan jeg reservere et sæde?

Sædereservation under bestillingen

1. Hvis sædereservation er mulig på din ønskede rejse, kan du reservere et sæde i bestillingsprocessen.

2. For at gøre dette skal du klikke på feltet "Sædereservation".

Sædeoversigt

3. Kontroller sædeoversigten, og vælg dit foretrukne sæde. Sæder markeret med et X kan ikke reserveres.

4. Gebyret for pladsreservation afhænger af sædetype og turens længde. Du kan finde alle vores priser for sædereservationer her.

5. Fortsæt med reservationen og find dit valgte sæde nummer i din reservationsbekræftelse.

6. I bussen vises dit sædenummer i mørkegrå i øjenhøjde langs hattehylden.

Billederne tjener kun som illustration. De faktiske gebyrer kan variere og afhænger af den respektive rejse.


Hvordan genkender jeg mit sæde på bussen?

Afhængig af turen kan enten ethvert sæde på bussen reserveres eller kun individuelle rækker. På nogle af vores busser er sædereservationer ikke tilgængelige.

Hvis du har reserveret et specifikt sæde, finder du dit sædenummer på din billet. På busser med mulighed for pladsreservation er pladsnumrene vist i øjenhøjde på hattehylden.

Hvis du ikke har reserveret et sæde, men har fået tildelt et sæde på din billet, skal du sidde i det angivne sæde.

Hvis du ikke har reserveret et sæde og heller ikke har fået tildelt et sæde på din billet, må du vælge ethvert ikke-reserveret sæde mærket med et grønt klistermærke. I dette tilfælde anbefaler vi at tage på bussen så tidligt som muligt for at få det bedst mulige sæde. Naturligvis får passagerer med begrænset mobilitet foretrukne siddepladser.


Tilkøb, ændring og annullering af pladsreservationer:

Du kan foretage en reservation i forbindelse med bestilling. På nuværende tidspunkt kan du ikke tilføje sædereservation til din bestilling, når billetten er blevet bestilt. Hvis du vil annullere eller skifte plads, skal du klikke her.


Grupper

Reserverede sæder bliver ikke tildelt bestemte personer i din gruppebooking. Hvert gruppemedlem kan frit vælge sit eget sæde.