Hvis du oplever problemer i forbindelse med brug af denne webside, bedes du ringe til os på +45 32 72 93 86 eller se nærmere oplysninger i FlixBus Google Assistant App.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

COVID-19 FAQ

Ombord & Check-in:

   

I Sverige/Danmark er kunderne ikke forpligtet til at bære en maske.

I lande, hvor dette gælder, er kunder forpligtet til at bære en maske (næse-/mundbeskyttelse), når de går om bord og rejser ombord på FlixBus. Kunder vil blive informeret om dette, når de køber deres billet, hvilket giver dem tid til at købe/bringe en ansigtsmaske (næse-/mundbeskyttelse) og være forberedt. Kunder uden maske (næse-/mundbeskyttelse) må ikke gå ombord på bussen.

   

Kunder vil blive informeret om at bære en maske (næse-/mundbeskyttelse), når de køber deres billet, hvilket giver dem tid til at købe/medbringe en ansigtsmaske (næse-/mundbeskyttelse) og være forberedt. Det er ikke muligt at købe en maske på stedet. Passagerer uden masker kan ombookes til en senere afgang for at få tid til at købe en maske.

   

Nej, handsker er ikke obligatoriske.

   

Nej, vi tager ikke vores kunders temperatur. Vi opfordrer enhver kunde til ikke at rejse og konsultere en læge, hvis de føler sig syge.

   

Nej, vi tager ikke temperaturen på vores buschauffører og stationspersonale. Vi opfordrer dem til ikke at komme på arbejde og konsultere en læge, hvis de føler sig syge.

   

Ja, alle vores busser har avanceret aircondition, der cirkulerer og filtrerer luften i bussen. Buschauffører vil også sørge for at åbne begge døre ved busstoppene for at sikre, at bussen fyldes med frisk luft. Vi rengør vores airconditionfiltre regelmæssigt og sørger for, at vores køretøjer ofte ventileres.

   

Vores kunder, chauffører, partnere og medarbejderes sikkerhed og trivsel er vores højeste prioritet. På- og afstigning er kun muligt via bagdøren og overvåges af buschaufføren og stationsagenter. Vi beder vores passagerer om at være tålmodige og holde afstanden, ved af- og påstigning.

   

Vores kunder, chauffører, partnere og medarbejderes sikkerhed og trivsel er vores højeste prioritet. Følg instruktionerne fra buschauffører/stationspersonale om at holde 2 [m] afstand, når du går ombord på bussen, og mens du anbringer og afhenter bagage fra bagagerummet. Kunder opfordres til selv at placere og hente bagage som instrueret af FlixBus-personale, medmindre der er behov for hjælp. På- og afstigning er kun muligt via bagdøren og overvåges af buschaufføren og stationsagenter. Vi beder vores passagerer om at være tålmodige og holde afstand, ved af- og påstigning.

   

Vi råder passagerer til at desinficere deres hænder og bagage efter at have taget den. De kan også medbringe engangshandsker frivilligt for at gøre det.

   

Vi anbefaler brug af håndsprit, når man går ind i bussen. Der er ikke krav om brug af masker fra myndighederne, men krav om altid at holde tilstrækkelig afstand.

   

Ekstra bagage samt specialudstyr (cykler, ski, osv.) kan købes online, mens du køber billet, og vi opfordrer passagerer til at gøre det der. Der er dog mulighed for at tilkøbe dette hos chaufføren umiddelbart før afgang, dog kun muligt med kreditkort eller MobilePay.

   

Chaufføren eller FlixBus-personalet viser dig dit nye sæde. Via vores kontaktformular kan du komme i kontakt med os angående en refusion for sædereservationsomkostninger.

   

Du kan gå ombord på bussen med enhver form for gyldig billet. Papirbilletter har QR-koder, der scannes. I nogle lande er der forskellige billetlayouts uden QR-kode, købt offline. Disse inspiceres visuelt af vores chauffører eller stationsassistenter uden at røre ved dem. Du vil stadig være i stand til at rejse med os.

   

Du behøver ikke at vise et negativt COVID-19 testresultat for FlixBus, dog kan særlig dokumentation eller Covid-test kræves af destinationslandet, og vi beder dig om at kontrollere de gældende regler i destinationslandet før afrejse. Under bookingprocessen giver du FlixBus data såsom dit navn, efternavn, e-mail-adresse og telefonnummer for et eventuelt samarbejde med myndighederne, hvis dette viser sig nødvendigt.

Butikker & Stationer:

   

Stationer markeres med tape i 2 [m] afstande i boardingområder. Ved uovervågede stop opfordrer vi alle vores kunder til at følge reglerne, udstedt af de lokale myndigheder, og til at agere ansvarligt omkring hinanden. Hold afstand for din egen sikkerhed og for sikkerheden for dem omkring dig.

   

Hvor kontant betaling var tilgængeligt før, kan kunderne stadig betale kontant. I Danmark er kontant betaling kun muligt via salgsbureauerne.

Generelle spørgsmål:

   

FlixMobility overvåger situationen med hensyn til coronavirus med den største omhu og er i tæt kontakt med myndighederne. Vores kunder og medarbejderes sikkerhed er højeste prioriteret for os. For tiden kan vi ikke afgive nogen konkret redegørelse for varigheden af disse nødvendige foranstaltninger.

   

Vores kunder, chauffører, partnere og medarbejderes sikkerhed og trivsel er vores højeste prioritet. Vores sikkerheds- og hygiejnebestemmelser er mere ekstensive end de juridiske minimumskrav. Vores busser rengøres grundigt og desinficeres efter hver rejse. Yderligere rengøring og desinfektion finder sted ved de vigtigste busstoppesteder. At holde sikker afstand, når du stiger af og på bussen, mindre bevægelse i bussen og meget grundig rengøring. Myndighederne tillader fuld kapacitet på busser, undtaget sæder der vender med front mod kørselsretningen, hvorfor disse ikke kan bookes.

   

Ved grænseoverskridende forhold følger vi begge landes regler og informerer vores kunder, når de booker en billet samt før turen om mulige skiftende regler på deres destination eller under deres rejse.

   

Alle ture, der kan reserveres i de næste tre uger, vil blive kørt som planlagt. Vi tilføjer flere ture på vores websted inden for de næste uger. Da situationen konstant ændrer sig, kan der muligvis forekomme ændringer på de ture, der er planlagt om mere end tre uger, men vi holder dig informeret om din reservation.